Gå til innhold

Diskusjon rundt Nutel Kill Bill student samt utsendelse av simkort/ ikke mottatt simkort.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke slik at en får en reklamebeskjed før hver samtale, men at en kan få reklame og ikke ringetone når en skal ringe til andre. Når det gjelder sms pr uke så har de vel ikke noe tak her, men 1 sms pr uke vil vel ikke være i nærheten av å kunne dekke inn 500 gratis ringe minutter og 1000 sms, så jeg vil tro at når dette kommer skikkelig i gang så kommer sms, mms eller tale mye flittigere enn det gjør i dag.

9382487[/snapback]

 

Hun jeg snakket med sa at de ville bare sende en sms per uke, for hvis de sendte ut mer så ville folk bli irriterte og bytte abonnment.

Lenke til kommentar

Dette abonementet ser jo vel og bra ut - men må si jeg er veldig skeptisk til Studentkoret etter å ha hørt litt om de som står bak, og tidligere svindel-konsepter de har vært med på tidligere....

 

Leste noe på Hegnar.no om de - og jeg kommer ikke til å bestille noe kort/medlemskap i dette tullet etter å ha lest hva som stod der...!

 

Her er et utdrag:

 

"Studentkortet.no AS har faktisk to ledere som tidligere var i ledelsen for Plexpay Network:

 

Daglig Leder: Leif Jårvik ; Tidligere Manager International Sales i Plexpay

Styremedlem: Jarle Johansen ; Tidligere Vice Precident Marketing i Plexpay

 

 

Her er det tydeligvis studenter som skal lures til å kjøpe verdiløse "rabattkort".

 

For de som ikke har hørt om Plexpay var jo det et MLM-konsept lignende T5PC osv osv...

Ifølge flere på Hegnar forumet jobbet Økokrim med å ta ut tiltale mot disse to som nå har startet studentkortet på den tiden...

Er jo bare noen veldig få rabatter man får hos de - ogmed tanke på at det finnes sider der vi som studenter kan få langt flere rabatter - uten å måtte kjøpe noe kort... (Studnet.no, studentrabatt.no, studentkatalogen.no...)

Er jo også betenkelig av Nutel og de andre selskapene som har inngått samarbeid med disse, når bakmennene da tydeligvis har et så frynsete rykte....

 

Flere som synest det er noe rart her....?

Endret av Oslo82
Lenke til kommentar

Enig Ar3z,

her er det noe muffens...

 

Se hva som nå skrives på forumet til Hegnar:

*******

Fra nettsidene deres:

"For å ivareta våre medlemmer på en best mulig måte har vi etablert et eget call center (Student Call AS). Student Call AS driver kundeservice og salg til Studentkortet.no sine medlemmer"

 

Et søk i Brønnøysund viser at det heller ikke eksisterer noe firma ved navnet Student Call AS...

 

Har hørt fryktelig mye rart om de som står bak Studentkortet, og må jo si jeg og er veldig skeptisk til at noen seriøse aktører har inngått samarbeid med de - når de har svindeltiltalte bakmenn....

 

Blir spennende å se hvor mye de skal svindle studenter for her....

To av grunderne i Studentkortet er tiltalt i PlexPlay saken, som kommer opp for Trondheim Tingrett i slutten av oktober i år!

*******

 

I PlexPlay var det visst mange som tapte alle sparepengene sine, akkurat som i T5PC osv... Og når de nå skal i rettsak i slutten av oktober er det jo ikke godt å vite hva som er intensjonene bak dette nye kortet - om det også bare er for å melke penger ut av studenter....??

Endret av Oslo82
Lenke til kommentar

Slapp litt av da. Rabattene en får gjennom kortet er reelle, så hva er da problemet om noen tjener penger på det?

 

Er jo mange slike ordninger der en kjøper seg inn for å få rabatter, så hvorfor skal det være noe problem med studentkortet da? Jeg er ihvertfall ikke redd for å miste alle mine sparepenger for å bruke 200 kr på dette kortet.

 

Jeg har forresten alt fått gang mitt student abb, så da er ikke studentkortet bare tull med verdiløse rabatter.

Lenke til kommentar

Her er linken til hele tråden....

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=390369

 

 

Svortevik: er jo bare å registrere at det er endel som stiller spørsmålstegn til forhistorien til noen av de som står bak dette... og ja, betaling for fordelsmedlemskap er ingen ny ting - men når det finnes en rekke sider som tilbyr studentene hundrevis av rabatter og fordeler helt gratis - kan jo dette virke noe suspekt...!

Lenke til kommentar
Her er linken til hele tråden....

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=390369

 

 

Svortevik: er jo bare å registrere at det er endel som stiller spørsmålstegn til forhistorien til noen av de som står bak dette... og ja, betaling for fordelsmedlemskap er ingen ny ting - men når det finnes en rekke sider som tilbyr studentene hundrevis av rabatter og fordeler helt gratis - kan jo dette virke noe suspekt...!

9416027[/snapback]

 

altså.. mobilabonnementet i seg selv er jo god nok grunn til å skaffe kortet, og abonnementet er jo IKKE svindel, så hvem fader bryr seg om man taper 200kr på et kort som eventuelt er svindel.. Alle tilbudene på siden er forøvrig reelle...

Lenke til kommentar

Sant. Men jeg synes det er synd at killbill har valgt å gå gjennom dem allikevel. Det er da nok av muligheter til å verifisere at noen er student, og kvalifiserer for abonnementet? Det virker jo ikke som om studentkortet har gjort noe særlig for å skaffe dem flere kunder uansett.

Lenke til kommentar
Sant. Men jeg synes det er synd at killbill har valgt å gå gjennom dem allikevel. Det er da nok av muligheter til å verifisere at noen er student, og kvalifiserer for abonnementet? Det virker jo ikke som om studentkortet har gjort noe særlig for å skaffe dem flere kunder uansett.

9420082[/snapback]

 

enig med de meste du sier.. studentkortet har forøvrig hatt reklame i studentavisen og alle skoledagboker som deles ut på Universitetet i stavanger, regner med det er lignende i andre regioner, men du har rett.. avtalen er 1000ganger så bra for studentkortet.no.. Kill Bill sparer litt i reklame, men skaper mye ekstra ork for studentene..

Lenke til kommentar

altså.. mobilabonnementet i seg selv er jo god nok grunn til å skaffe kortet, og abonnementet er jo IKKE svindel, så hvem fader bryr seg om man taper 200kr på et kort som eventuelt er svindel..  Alle tilbudene på siden er forøvrig reelle...

9419731[/snapback]

 

Pheonix:

Som det blir sagt er det jo veldig rart at Nutel har valgt å inngå et samarbeid med disse, når da noen av gutta som driver det har den forhistorien.... Hadde Nutel gjort et enkelt søk på nettet hadde de fått det opp....!

Det sier jo da en hel del om Nutel også, mener nå jeg!

 

Er jo verdt å merke seg at de ikke har vært veldig ivrige på å svare i denne tråden i det siste...?

 

Jeg har ikke sett noe reklamer til de, men mulig det er mer på vestlandet de har reklamert...?

At de fleste har råd til å tape 200 kr er jeg helt sikker på, men å uansett bli "dratt inn/bli kunde" i noe som er startet opp av noen med en slik forhistorie - er iallefall ikke fristende for min del!

 

Og det virker jo som flere deler det synspunktet....så kanskje er det håp om at Nutel gjør noen endringer i bestillingsrutinene her??

Lenke til kommentar

Lurer på om ikke Nutel holder på å miste ansikt.

 

Sendte en mail Mandag over en uke siden (27. august).

Sendte purring på svar den Søndag 2. september.

Sendte purring i dag, klokken 09.00.

 

Jeg har enda ikke hørt et kvekk. Jeg har fått automatisk svar med saksnummer og slikt.

 

Jeg har også sett at de har vært å sett her inne i tråden, uten å ha svart på noe.

 

Om et døgn skal jeg prøve å ringe.

Lenke til kommentar
Lurer på om ikke Nutel holder på å miste ansikt.

 

Sendte en mail Mandag over en uke siden (27. august).

Sendte purring på svar den Søndag 2. september.

Sendte purring i dag, klokken 09.00.

 

Jeg har enda ikke hørt et kvekk. Jeg har fått automatisk svar med  saksnummer og slikt.

 

Jeg har også sett at de har vært å sett her inne i tråden, uten å ha svart på noe.

 

Om et døgn skal jeg prøve å ringe.

9423196[/snapback]

 

jalejale: Les innlegget under som robero skrev her på forumet for et par dager siden i tråden "nutel og fakturering"...

Nå kan man jo virkelig begynne å lure på hva som skjer hos de!!

 

 

"Heisann! ville bare høre om det er noen andre som befinner seg i en lignende situasjon som meg.

Saken er den at min forrige arbeidsgiver "lurte" på meg ett abonnement fra Nutel, dette var jo helt greit så lenge min arbeidsgiver betalte for det. Problemene dukket først opp når jeg sluttet i jobben og skulle begynne å betale selv. Fikk ikke alltid regningene før purringene. Noe som ikke er så veldig bra. Men problemene med denne leverandøren toppet seg når jeg skulle portere til tele2. Selve den jobben gikk jo bra, så skulle jeg betale hva jeg trodde var siste faktura fra Nutel. Denne ble grunnet feriestress betalt med ca 2000,- for mye. Min egen skyld såklart. Tok kontakt med Nutel når jeg oppdaget denne feilen, og fikk da til svar at dem selvsagt skulle ordne opp i dette. Dette var rundt 250707. Reiste på ferie i en uke, i denne tiden var jeg også en gang i kontakt med nutel pr mail(fikk bekreftelse på at mail var motatt med ref. nr og det hele) Men denne svarte dem ikke på. Etter at jeg kom tilbake på jobb har jeg vært i kontakt med dem flere ganger og får hver gang beskjed om at pengene er på tur. Noe som jeg etterhvert har begynt å se på som en vits. Mailene mine svarer dem ikke på, utover den standard beskjeden alle som sender mail får. Kundeservice tar ikke tlf, eller jeg venter fort en halvtime før jeg endelig får ett menneske på tlf som forteller at det ikke er noe dem kan gjøre med saken. Har sågar sendt faks til dem stilet til direktør og øk.avd. Også sendt mail til dem med kopi til revisor. Ingenting skjer. Har til slutt nå etter å ha sliti meg ut for å få tilbake hva som er mitt, gått til det skritt å melde dem til forbrukerombudet, har også kontaktet andre instanser for å se om jeg kan få hjelp. Vurderer også å politi anmelde dem for simpelt tyveri og underslag av andres penger. Det er faktisk ganske lenge siden det var størrelsen på beløpet som er det viktige her. Det er mer prinsippet om at man skal ha tilbake hva som er ens eget.

 

Kort oppsummert så vil jeg advare alt og alle mot å bruke dette selskapet, i allefall all den tid dem ikke klarer å rette opp i slike åpenbare feil. Det har hele tiden virket på meg som om kundebehandlerne hos nutel har instruks om å bli kvitt kunder som meg, for dem har aldri klart å sette meg over til noen som faktisk kan hjelpe meg. Nå hører det også med til saken at en av kundekonsulentene jeg pratet med mente at penga kanskje ble sendt til min tidligere arbeidsgiver da henne faktisk fant ut at min mobilregning var på 12.000,- Helt utrolig at dem kan få seg til slikt?! Har da aldri hatt mobilregning på 12 store i mnd....denne beskjeden beklaget henne ikke i det hele tatt. Har fått siste faktura hos dem, den stod i kr 0,- med klar melding om at jeg har 16-1700,- til gode hos dem....hvor vanskelig kan det være å utbetale penga mine? Kjenner jeg blir irritert når jeg skriver her, så får heller avslutte med en stor advarsel...om ikke for annet så....ikke betal feil beløp til slike firmaer...dyrekjøpt erfaring... "

Link til tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=822301

 

Lurer også VELDIG på hvorfor Nutel de ikke kommenterer noe i denne tråden lenger, tiltross for at de har vært her inne og lest gjentatte ganger etter endel spørsmål dukket opp...

Er vel kanskje vanskelig å komme med noen gode argumenter og forsvare hvorfor de har inngått et samarbeid med et selskap der de som står bak skal i rettsak for MLM-svindel??

Lenke til kommentar

Jeg har i dag, klokken 10:39 (litt over en time etter ANDRE purring) svar på min mail.

 

Jeg har allerede bestillt abonnement, så spørsmålet mitt var om jeg kunne skifte adresse SIM-kortet kom til, ettersom jeg ikke lenger bor på den registrert i folkeregisteret.

Svaret jeg fikk i dag er at dette er gjort, altså skiftet adresse.

 

De skriver også at det kan ta 2 til 3 uker å få sim-kort, grunnet stor pågang. Og de beklaget sen tilbakemelding.

 

Det kan jo hende de har fått en bølge av nye abonnenter, så de rett og slett ikke har kapasitet til å svare alle, ei heller sitte på hw-forum. Vi har jo sett det før med andre selskaper.

 

Nå skal ikke jeg ta nutel i forsvar, og heller ikke anklage de for noe som helst. Men jeg vil tro at de har kjenskap til studentkortet og deres bakmenn. Hvis de ikke har kontrollert dette før de gikk i samarbeid med slike personer, kan det jo fort komme å bite dem i halen.

 

MEN; det er jo heller ikke sikkert at studentkortet er en "scam". Vi har jo også eksempler på at folk som har vært borti snusk før har stablet seg på beina og gitt forbrukerene et tilbud slik at alle tjener på. For noen år siden var det i hvertfall snakk om samme situasjon for folkene bak playx.no, og de har i hvertfall jeg bestilt av opp til flere ganger, og like fornøyd hver gang.

 

SAKER I MEDIA ANGÅENDE NUTEL:

http://www.teleavisen.no/wip4/nyheter/nute...-d.epl?id=16565

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=13733...pplosning/40749 (her er et par av kommentarene interessange)

http://www.mylder.no/?drill=nutel (søk i nyhetssaker om nutel)

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Denne tråden var i utgangspunktet bra for Nutel, men utartet seg negativt for dem :) Det at de stakk fra tråden gjør vel ikke det bedre, med en gang de så at det var penger å hente her så stormet dem til og svarte på hvert spørsmål innen et par minutt...

9423786[/snapback]

 

Helt enig!

Svarene kom på løpende bånd så lenge det var "penger å tjene", så sank de under jorden....

 

 

jalejale:

Jeg blir overhodet ikke overrasket dersom det kommer mer i media rundt dette - nå er det jo tydeligvis ikke veldig lenge til rettssaken skal opp, og da kan det jo hende Nutel blir nødt til å svare på noen spørsmål...

 

Jeg har iallefall ikke store tiltroen til Nutel nå...iallefall ikke etter opplevelsen robero hadde med de!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...