MrLova Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hei, Jeg prøver å lære meg C# for tiden. Jeg har bakgrunn fra Java og c++ tidligere, men ønsker å sette meg nærmere inn i .net rammeverket. I den forbindelse ønsker jeg å "utvikle" et eller annet program. Det skal være et windows program (win form), ikke noe nett greier. Har noen der ute en ide til hva jeg kan prøve å lage? På forhånd takK! Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Kommer jo litt an på egentlig. Hvis du kjenner til programmering fra før, så ville vel jeg kanskje prøvd å lage en eller annen utility som gjør jobber du ofte gjør på PC-en din. Altså noe som gjør den jobben enklere for deg. Ellers kan jo simple program som f.eks Notepad og Calc være en grei plass å starte...altså lage en klone av de. Lenke til kommentar
MrLova Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Takk for svar The Jackal! Ja jeg tenkte i samme bane som deg, lage en eller annen win utility. Calc og notepad blir for lett (beklager at jeg ikke sa noe om nivå istad). Forslog til utility? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Du kan jo lage en kalkulator som tar imot uttrykk? Det har jeg gjort det kan være mye eller lite jobb, avhengig av hvordan du gjør det hint: med lite jobb kan du bruke Managed C# Compiler Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg skrev nylig en kalkulator som kalkulerer logisk. Tok meg ganske lang tid å få denne koden riktig private string Calculate(string calc) { try { //Declare result double result = 0; // //Declare string arrays string[] plus = null; string[] minus = null; string[] multiply = null; string[] divide = null; // //Splitting all by + plus = calc.Split(new char[] { '+' }); foreach (string stage1 in plus) { // //Splitting all by - minus = stage1.Split(new char[] { '-' }); double buffer1 = 0; bool Bbuffer1 = false; foreach (string stage2 in minus) { // //Splitting all by * multiply = stage2.Split(new char[] { '*' }); double buffer2 = 0; bool Bbuffer2 = false; foreach (string stage3 in multiply) { // //Splitting all by / divide = stage3.Split(new char[] { '/' }); double buffer3 = 0; bool Bbuffer3 = false; foreach (string stage4 in divide) { if (Bbuffer3) buffer3 /= Convert.ToDouble(stage4); else if (!Bbuffer3) buffer3 = Convert.ToDouble(stage4); Bbuffer3 = true; } if (Bbuffer2) buffer2 *= buffer3; else if (!Bbuffer2) buffer2 = buffer3; Bbuffer2 = true; } if (Bbuffer1) buffer1 -= buffer2; else if (!Bbuffer1) buffer1 = buffer2; Bbuffer1 = true; } result += buffer1; } return Convert.ToString(result); } catch (Exception ex) { MessageBox.Show(ex.Message); } return "Input error"; } Jeg vet ikke hvilken nivå du er på, men dette er kansje bare noob stuff for deg, hehe Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Vil det ikke være MYE bedre å parse et regnestykke til et tre? Hvis man skal kunne skrive hele uttrykk, mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå