tommyjo Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Har følgende oppsett hjemme: PC3 er en bærbar pc som jeg kobler til NetGear routeren eller D-Link'en etter behov. Men er hvordan kobler jeg opp disse boksene trådløst mot hverandre? D-Linken er i kjelleren hvor den er koblet til internet mens NetGear boksen er i stua i 2. etasje. Slik det er nå må jeg bære PC1 og PC2 ned i kjelleren hvis jeg skal oppdatere windows. Hvordan setter man opp dette på enklest mulig måte? Endret 7. november 2007 av tommyjo Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det går ikke an å koble sammen de to routerne trådløst. Du kan bruke homeplug (over 230V nettet) eller nettverkskabel. Skal du ha trådløs forbindelse må du ha en løsning som støtter WDS eller tilsvarende. Lenke til kommentar
tommyjo Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Det går ikke an å koble sammen de to routerne trådløst. Du kan bruke homeplug (over 230V nettet) eller nettverkskabel. Skal du ha trådløs forbindelse må du ha en løsning som støtter WDS eller tilsvarende. Er det mulig å koble den bærbare "PC3" med kabel til Netgear routeren og trådløst til D-Linken og lage en bridge og få de andre maskinene på nett via den? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Joda, det skal gå det, men ruteren må ha spesifikk støtte for det, og det er ikke normalt å ha i en vanlig forbruker-nivå ruter. Du kunne nok klart det med noe DD-WRT setup eller noe, men ellers tror jeg du sliter. Homeplug er et (noe dyrt) alternativ som det blir nevnt. -Stigma Det går ikke an å koble sammen de to routerne trådløst. Du kan bruke homeplug (over 230V nettet) eller nettverkskabel. Skal du ha trådløs forbindelse må du ha en løsning som støtter WDS eller tilsvarende. Er det mulig å koble den bærbare "PC3" med kabel til Netgear routeren og trådløst til D-Linken og lage en bridge og få de andre maskinene på nett via den? Ja, det skal være mulig, men det er jo en utrolig klumpete løsning, siden maskinene må ville stå på for at de andre skal ha nett-tilgang. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå