Lsass Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hei dere! Planen min har alltid vært å gå på befalskole etter videregående, førstegangstjeneste m/ pliktår. Her om dagen hørte jeg at det nå kanskje blir mulig å søke seg rett inn på krigsskolen, så man får førstegangstjenesten + krigsskolen. Derfor kan man spare pliktåret i befalskolen.. Noen som vet hva kravene er for å komme inn på befalskolen og krigsskolen? IKKE DE FYSISKE KRAVENE, for de er jeg klar over Men karakterer fra vgs etc takker, olav! Lenke til kommentar
Froskens Far Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det kreves studiekompetanse så vidt jeg husker, men du skal ikke bekymre deg så alt for mye for det. De ser først og fremst etter de rette lederegenskapene, og dersom du f.eks. ikke har bestått alle fag fra vgs vil de som regel legge til rette for at du får tatt det i tjenesten. Mitt inntrykk er at de fleste som ønsker befalsutdanning er i stand til å oppnå det, men det krever naturligvis svært stor innsats, for noen mer enn andre. (Så å si) alle kan etterkomme de fysiske kravene, og de psykiske er foruten en viss lederevne at du er frisk i hodet. Utover vandel o.l. tror jeg det meste kan ordnes i løpet av førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) i 2008 ¨så er kravene generell studiekompetanse, men da må du gå 4 år isteden for 3. http://krigsskolen.no/tilbud_krav_opptak.html så du kan søke deg inn rett etter videregående:P det er det jeg skal. men dette skal skje i løpet av 2008....se linken. kravene er det samme men du må gå et år ekstra. Endret 31. desember 2007 av snikskytter Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 i 2008 ¨så er kravene generell studiekompetanse, men da må du gå 4 år isteden for 3.http://krigsskolen.no/tilbud_krav_opptak.html så du kan søke deg inn rett etter videregående:P det er det jeg skal. men dette skal skje i løpet av 2008....se linken. kravene er det samme men du må gå et år ekstra. nydelig takker det skal jeg også sees! Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 noken som veit lønna i dei forskjellige stega på skulen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå