Gå til innhold

Firmware 2.00 - 8. nov. - Official press release.

Frakkas

Anbefalte innlegg

Irriterer meg ikke over at in-game xmb access kom med denne gangen, siden Sony faktisk aldri har sagt noe offisiellt om at det skulle komme i 2.00. Playlists var det eneste jeg håpet skulle komme, alt annet ville vært et frynsegode for min del.

MEN! Når det er sagt, så virker det som om Sony folk er så opptatt av sitt og sine at de er fullstendig blind for hva som blir sagt rundt omkring på nettet.

Det krever ikke mye hjerne-hånd koordinasjon for å finne ut av hvilke rykter som florerer på nettet.

Jeg håper Sony vil ta lærdom av dette og fra nå av kvele rykter de ikke kan levere (eller levere når ryktene tilsier det), ved fødselen. Og ikke vente til ryktene vokser seg til uante proposjoner og eksploderer i ansiktet deres når firmwaren

omsider blir sluppet, slik som det nå har gjort.

De burde jo selvfølgelig ha sine hemmeligheter de også, men så viktige ting som in-game xmb ryktet... Det kan umulig ha vært så vanskelig å bare informere folk om at det ikke ville komme i 2.00... for leeenge siden!

:)

Jeg er en av de få som ønsker støtte for Matroska (.mkv container-formatet).

Det er vel egentlig mange av oss som laster ned tvserier på nett, og vil

se dem på PS3'en vår... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
We do read your comments, and they have helped shaped previous updates – including this one.

Jeg mistenker sonyfolka for å være 110% ordblinde, og lettere tilbakestående om de virkelig klarer å påstå at folket har bedt om themes og det andre skrotet de kom med i dag, og ikke in-game XMB og/eller messaging.

Skikkelig triste greier dette... Håper de i alle fall klarer å hoste opp en Xbox 360 theme, slik at jeg kan late som om jeg har funksjonene jeg så desperat savner...

Lenke til kommentar
We do read your comments, and they have helped shaped previous updates – including this one.

Jeg mistenker sonyfolka for å være 110% ordblinde, og lettere tilbakestående om de virkelig klarer å påstå at folket har bedt om themes og det andre skrotet de kom med i dag, og ikke in-game XMB og/eller messaging.

Skikkelig triste greier dette... Håper de i alle fall klarer å hoste opp en Xbox 360 theme, slik at jeg kan late som om jeg har funksjonene jeg så desperat savner...

Jeg har da hørt requests om alt det som sony la til da ;)

Lenke til kommentar
Jeg har da hørt requests om alt det som sony la til da ;)

Men det må da gå an å priorietere bittelitt fornuftig vel ? De burde virkelig ha klart å fixe skikkelig online-funksjonalitet fremfor "avanserte" PSP funksjoner som 1% av kundemassen kommer til å benytte seg av.

Jeg kan ikke se at noen av de nye funksjonene har noe som helst med en spillkonsoll å gjøre på noen måte... Idioti...

Lenke til kommentar

Jeg lurer nesten litt på om Sony Japan står litt bak denne prioriteringen??

Jeg kan tenke meg at folk i Japan som har PS3 kanskje er mer interessert i å pimpe xmb'en med

alle slags ville farger og animefigurer, enn vi i vesten er?

Bare en tanke, men jeg er ganske sikker på at de høye herrer i Japan dikterer hvordan utviklingen

av PS3 firmwares skal gå framover, mer enn de gir uttrykk for.

:D

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Sukk - ingen BD profile 1.1 / 2.0 støtte. Ingen dekoding av DTS HD MA....

Var virkelig denne oppdatering en x.0 oppdatering, altså 2.0? Hørtes mer ut som 1.94 eller noe sånn.

Setter jo pris på at de forbedrer ting, men en 2.0 oppdatering hadde jeg venta mere seriøse features fra.

Lenke til kommentar
Sukk - ingen BD profile 1.1 / 2.0 støtte. Ingen dekoding av DTS HD MA....

Var virkelig denne oppdatering en x.0 oppdatering, altså 2.0? Hørtes mer ut som 1.94 eller noe sånn.

Setter jo pris på at de forbedrer ting, men en 2.0 oppdatering hadde jeg venta mere seriøse features fra.

Har det kommet noen BD filmer som tar i bruk disse profilene enda?

Det kommer vel etterhvert som flere filmer tar det i bruk, men synes jeg leste noe om

at alle BD spillere skulle ha BD 1.1 profil tilgjengelig fra 31. okt.

Rart egentlig at de ikke la det til, men men.

:shrug:

Hvis PS3 blir en gimped Blu-ray spiller, så tror jeg Sony kan vente seg langt sterkere reaksjoner enn

det vi har sett i løpet av dagen. :D

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Building on the success and potential of the Remote Play functionality, Version 2.00 will cement the partnership between PS3 and PSP and create a truly global experience. With the ability to turn your PS3 on and off from Wi-fi connection, there is now the opportunity to listen to the music, look at the photos and watch the videos saved on the PS3 Hard Disk Drive, anywhere in the world.

Dette høres helt rått ut. Mye mer enn hva jeg kunne drømme om. Reiser bort i helge, håper jeg får satt det opp til da.

Tilgang til alt jeg har av musikk og video via PSPen, det høres for godt ut til å være sant. :dribble:

In game XMB og melding driter jeg i, dette er 100 ganger bedre.

Lenke til kommentar
Tilgang til alt jeg har av musikk og video via PSPen, det høres for godt ut til å være sant. :dribble:

In game XMB og melding driter jeg i, dette er 100 ganger bedre.

Det har vært tilgjengelig lenge. Eneste nye er at man nå kan skru av og på PS3en. Remote Play har virket med filmer og musikk før.

Lenke til kommentar
Det har vært tilgjengelig lenge. Eneste nye er at man nå kan skru av og på PS3en. Remote Play har virket med filmer og musikk før.

Da må jeg se å få satt det opp, vet du om en oppskrift noen plass som beskriver porter som må åpnes i brannmuren etc?

EDIT: Ser ikke ut til at det fungerer i dag:

All of this media can be accessed in range of the PlayStation 3's Wi-Fi connection or your home's Wi-Fi network (As long as your PS3 uses that network).

EDIT2: Oops, jo:

From firmware 1.8, it is now possible to access the PS3's Remote Play from a PSP via any WiFi connection around the world[4]. The PSP requires firmware 3.5 or later to achieve this

Endret av Sunndal1
Lenke til kommentar

Ah, nevermind, fant ut av det.

Grunnen hvorfor enkelte HD-spiller produsenter ikke har oppdatert sine

respektive firmwares til 1.1

De måtte rett og slett ikke det, som enkelte trodde, deriblandt meg. :D

Og: Den første filmen som faktisk har features som krever 1.1 slippes ikke

før i januar i USA.

Sjekk her.

Sony har med andre ord god tid på seg med å oppdatere PS3 firmware for BD profile 1.1.

DTS HD Master Audio derimot... Hvilke anlegg kreves for å spille av dette mon tro?? :shrug:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Ah, nevermind, fant ut av det.

Grunnen hvorfor enkelte HD-spiller produsenter ikke har oppdatert sine

respektive firmwares til 1.1

De måtte rett og slett ikke det, som enkelte trodde, deriblandt meg. :D

Og: Den første filmen som faktisk har features som krever 1.1 slippes ikke

før i januar i USA.

Sjekk her.

Sony har med andre ord god tid på seg med å oppdatere PS3 firmware for BD profile 1.1.

:

NYE spillere som lanseres etter 1 oktober eller 31 oktober kanskje det var ja, må støtte profile 1.1. Så, de som er "sleipe" lanserte specs og annonserte spillerene sine før datoen - selv om spilleren ikke kommer i salg før god tid etter datoen - hvilket vil si at vi kan finne nye profile 1.0 only spillere også utover nyåret. Og nye spillere som lanseres og slippes ut i butikkene i høst slipper kanskje unna da med å love en firmware oppgradering før 1.1 filmene begynner å komme - hvis jeg forsto artikkelen du linket til rett.

Gamle spillere derimot kan ikke oppgraderes til 1.1 via firmware da det bl.a. krever en secondy video dekoder for PiP - og det kan man ikke akkurat laste ned og installere via en CD akkurat :) . Så for gamle spillere er det ikke obligatorisk - selv etter dead line datoen. Men PS3 derimot burde kunne få det pga harddisk og mulighet for å gjøre disse greiene i software. Likevel er det ikke sikkert at PS3 kommer til å å få det nettopp fordi den ble lansert for ett år siden i statene. Det kommer ann på Sony's vilje - men jeg håper de vil da. Har ikke sett noen offisiell annonsering fra de om at de kommer til å gjøre det ennå.

Men du har nok helt rett i at Sony i så fall ikke stresser dette for PS3 når den første filmen som krever det ikke kommer før i Januar. Jeg trodde den første filmen kom tidligere, så jeg hadde kanksje håpet på at en 2.0 oppdatering ville inneholde dette. Men da er det fortsatt håp i hvert fall.

DTS HD Master Audio derimot... Hvilke anlegg kreves for å spille av dette mon tro?? :shrug:

DTS HD Master Audio krever enten:

1. At BD spilleren kan dekode DTS HD MA signalet til multikanals PCM og sende det ut via HDMI til en forsterker med HDMI (Nei, trenger ikke være HDMI 1.3, hvilken som helst HDMI fra versjon 1.0 og oppover har båndbredde nok til å overføre 8 kanaler (7.1) med HD lyd i PCM formatet). Alternativt hvis BD spilleren kan dekode signalet så kan den også sende multikanals PCM signalet ut via analoge 5.1/7.1 utganger, men slike utganger har ikke PS3, og den må derfor tilkobles en forsterker med HDMI av en eller annen sort.

eller

2. At BD spilleren har HDMI versjon 1.3 med støtte for overføring DTS HD MA som bitstream og kobles til en forsterker også med HDMI v. 1.3 + dekoder for DTS HD MA.

Per i dag kan ikke PS3 gjøre hverken noen av delene, hverken dekode selv eller overføre det som bitstream (ala pkt2)

Og for å høre noe forskjell kreves det vel rimelige ålreite høytalere og velvillige naboer kanskje? :)

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Ved oppdatering av den nye firmwaren ble mange av mine spill på EU-profilen borte! :ermm: Ikke den største krisen, da de kan lastes ned fra PS Store igjen, men hvorfor skjedde det? De ligger på US-profilen, men det var på EU-profilen jeg kjøpte dem da...

Noen fler som har opplevd det problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...