Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Laptop casemod

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt folk her som har gode ideer til casmods men jeg kan ikke huske og ha sett noen som har gitt seg ut på en laptop ennå.

Når jeg sier laptop så tenker jeg ikke bare på å skru en istykker lakke den for så å skru den sammen igjen, jeg tenker mere i retningen et custom bygget "kabinett" med eget kjölesystem, kansje vann kjöling ;) og en fet finnish.

Så noen som har en billig laptop og selge meg? trenger ikke väre beistet selv men helst med en 15" Skjerm så skal jeg se om jeg ikke kan sette igang ett sån prosjekt.

[EDIT] Toshiba Portege 2000 eller noe lignende tror jeg er ett bra valg, lett og tynn, kan umulig generere mye varme og vil gi god plass til modding [EDIT]

Endret av Freman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se, dfa har jeg tenkt litt mere på hvordan dette kan kunne gjennomföres og kommet frem til at Plexiglass eller lexan nok er det beste alternativet, to lette materialer som også er slitesterke.

Jeg har bestemt meg for å kjöre vannkjöling på dette prosjektet og regner med at for og kunne kjöre det så må jeg droppe batteriet. Samt for og kunne kjöle vanntanken så tenker jeg bruke en lowprofile vifte som blant annet også brukes til 1U rack servere.

Det störste problemet her blir vel tykkelsen på maskinen siden min jobb laptop ikke er mere enn 3cm tykk med skjermen

lukket. Men man kansje strekke seg til 4cm med skjerm ...

litt deler jeg tenkte jeg skulle bruke:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=J...L&mcat=c486 <-- LCD skjer med temp måler må man jo ha :)

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...8&mcat=c277 <-- Modifiserer man denne litt blir det en fin CPU kjöler, ikke er den for tykk heller.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...O&mcat=c266 <-- Denne bude kunne fungere fint som vantank.. litt i tvil på hvor mye varme en laptop kan produsere og om jeg har behov for en radiator ...

Når det gjelder pumpe så vet jeg at det finnes ganske små akvarie pumper som man kan ha på insiden av tanken ... om folk har noen ideer om dette så er de gjertlig velkommen.

Men först må man finne en laptop man kan bruke :)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...