Gå til innhold

Hakking på Viasat 4.

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har gått til innkjøp av bakkenettmottaker og har rikstv-pakken. Jeg mottar gode signaler og kan fra der jeg sitter se antennen. Jeg har et problem dog, Viasat 4 som eneste kanal hakker som bare fy. Virker rart når det bare er en kanal som har dette problemet, noen som har peiling på om det er min eller senderen sin feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg stopper bildet opp av og til (som om man trykker på frys bilde på tv'en), men lyden fortsetter som normalt. Som regel etter at dette har skjedd virker det som om lyden blir skrudd opp alt for mye, slik at det blir skurring i lyden. Kanskje litt dårlig forklart, men tenk dere at dere skrur opp volumet på mikrofonen/inn-linjen på PC-en for mye.

Nå har jeg ikke digitalt bakkenett, men kabel-tv fra Canal Digital. Bor i Oslo sentrum hvis det har noe å si..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei,

jeg har gått til innkjøp av bakkenettmottaker og har rikstv-pakken. Jeg mottar gode signaler og kan fra der jeg sitter se antennen. Jeg har et problem dog, Viasat 4 som eneste kanal hakker som bare fy. Virker rart når det bare er en kanal som har dette problemet, noen som har peiling på om det er min eller senderen sin feil?

Jeg har analog kabelTV fra Get, og Viasat 4 hakker stadig vekk hos meg også.

Det virker som sendingene blir sendt med for lav bit-rate e.l.

Husker det var slik en gang de sendte en landskamp. Da gjorde de et eller annet, bildet gikk et kort øyeblikk i svart og plutselig ble det bra.

De hadde sikkert fått for mange klager. Det virker som de ikke gidder å spandere nok båndbredde til vanlige programmer. Det må jo bety at de har altfor få seere til å gidde å gjøre noe med det...

Lenke til kommentar

Samme problem her, Viasat 4 stopper opp og detter ut at random. Canal Digital, Digital Dekoder, Trondheim.

Jeg foreslår at vi alle ringer til våre respektive leverandører og klager. OG at man påpeker at problemet er å finne hos flere leverandører. Så får vi kreve at leverandørene pusher på Viasat om å sende skikkelig.

Lenke til kommentar
Hei,

Hakking på Viasat 4? Sikker på at det er hakking, og ikke bare hyppige reklamepauser? ;)

Lenke til kommentar
Hos meg stopper bildet opp av og til (som om man trykker på frys bilde på tv'en), men lyden fortsetter som normalt. Som regel etter at dette har skjedd virker det som om lyden blir skrudd opp alt for mye, slik at det blir skurring i lyden. Kanskje litt dårlig forklart, men tenk dere at dere skrur opp volumet på mikrofonen/inn-linjen på PC-en for mye.

Nå har jeg ikke digitalt bakkenett, men kabel-tv fra Canal Digital. Bor i Oslo sentrum hvis det har noe å si..

Akkurat samme problemet her, analog kabel fra Canal digital, Horten/Tønsberg. Var slik på den gamle ZTV også.

Lenke til kommentar
Samme problem her, Viasat 4 stopper opp og detter ut at random. Canal Digital, Digital Dekoder, Trondheim.

Jeg foreslår at vi alle ringer til våre respektive leverandører og klager. OG at man påpeker at problemet er å finne hos flere leverandører. Så får vi kreve at leverandørene pusher på Viasat om å sende skikkelig.

Kan virke som problemet er fikset, Jeg hadde i vertfall ikke noe hakking i går, for første gang på lenge... Så en hel family guy, en simpsons, og en stargate uten å måtte holde ut med stoppene, håper dette holder seg.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...