Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med en PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et litt rart problem her. Fant for noen uker siden ut at jeg skulle oppgradere PC-en, så kjøpte nytt hovedkort, minne og skjermkort. Har fra før av en Pentium 4 CPU på 3.2 GHz. Trodde ikke det skulle bli noen problemer , men joda. Når jeg slo på PC-en fikk jeg blåskjerm. Så satt inn windows cden for å formatere. Når jeg kom til ca. 50% av windows installasjonen, slo PC-en seg av. Prøvde flere ganger, men det virket ikke. Så regna med det var strømforsyninga det var noe galt med (400W, 20 pin. Hørte at man måtte ha 24 pin om hovedkortet brukte det, noe det nye hovedkortet gjør). Så bestilte en ny strømforsyning,

kobla til og starta PC-en. Alt virket fint, til jeg kom til nøyaktig 53% av windows installasjonen. Da slo PC-en seg av - igjen.

Regna med noe var koblet feil, og ja - cpu kjøleren sto ikke helt rett. Var satt feil vei. skrudde den ut og satt den rett vei, og satt inn hovedkortet. Starta PC-en, og hørte at det kom en rar lyd. Slo av, og så at en ledning var gått inn i cpu kjøleren. Tok den ut, starta PC-en på nytt, men nå kom det enda en rar lyd fra PC-en (tror det er cpu kjøleren som lager lyden) og ingenting kom inn på skjermen (som om den ikke var koblet til, noe den var). Vet ikke hva som har skjedd, men PC-en vil ikke starte normalt og kommer ikke inn.

Noen som vet hva som kan ha skjedd? Ganske frustrert nå.

(Har tråd om dette på Norsk Webforum og.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet løste seg selv. Etter å ha hatt maskinen på for seg selv i ca. 1 time virket den plutselig normalt igjen, og ulyden var borte. Vet ikke hva som skjedde, men har fått formatert og kommer inn i windows nå. Maskinen har også kjørt stabilt en liten stund nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...