Dino_ Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Noen som vet hvordan man åpner en fil eller url i Opera? Sikkert ganske enkelt, men jeg vet det altså ikke.... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Mener du å skrive inn urlfilnavn i adresselinja? der vel ganske likt IE det... Hvis adressefeltet ditt er borte får du gå på innstillinger>nettleserutsende og ta den frem igjen. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 neinei, jeg tenker på å få mitt lille program, skrevet i Delphi til å si fra til opera at filen / url`n skal åpnes...., fortrinnsvis uten at opera er registrert som default browser... Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Til vanleg køyrer du ShellExecute() på ein URL for å køyre den, no må du nok køyre ShellExecute på Opera.exe (om det er installert), og bruke URLen som ein parameter. Slå opp ShellExecute() i Win32 SDK om du ikkje veit korleis du skal bruke det. Evt. finns det ein enklare funksjon i fila FMXUtils.pas som du finn på Delphi-CDen din. Du må og huske at du er nødt til å leite fram katalogen Opera ligg i for å få dette til. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Takker Vegard, du dyttet meg på rett veg Ble sånn passe ør i hodet av å lese hjelpefiler, men med litt prøving og feiling fant jeg ut at følgende funket: procedure TForm1.openoperaClick(Sender: TObject); begin ShellExecute(Handle, 'open', PChar('C:ProgramfilerOpera7opera.exe'), 'D:websiderhome.html', nil, SW_SHOW) end; Dette skulle vel også virke om jeg skulle åpne en URL, ikke sant? Bare bytte ut fil-stien med en adresse så skulle mye være gjort? Men siden jeg ikke er noen trollmann er det jo mulig at det finnes bedre måter å gjøre det på... forslag og korrigeringer mottas med takk Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Løysningen din var god, og du fekk deg litt øving i å slå opp i hjelpefilene samtidig. Dette skal virke på URLar og. Husk på at dersom parameteren inneheld mellomrom, er du nødt til å sette doble hermeteikn rundt den; procedure TForm1.openoperaClick(Sender: TObject); begin ShellExecute(Handle, 'open', PChar('C:ProgramfilerOpera7opera.exe'), '"http://minside.com/min katalog/minfil.html"', nil, SW_SHOW) end; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå