norskcy Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hei alle sammen! Hvorfor lære et fremmedspråk? Det kan være mange forskjellig grunner. La oss skriver her noen ideer. George Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Hvorfor ikke? Det kan være til veldig stor hjelp når du skal f.eks på utenlandsreiser, noe som er veldig normalt i dag Har du gode språkkunnskaper kan det være lettere å få gode jobber, som f.eks. markedsjef i ett firma... Endret 7. november 2007 av Selvin Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Engelsk er jo en stor fordel å lære, da "alle kan det". Du kan da prate engelsk nesten uansett hvor i verden du er. Lenke til kommentar
MindB Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det er mer interessant å kunne kommunisere med mennesker i andre land i form av dialog enn tegnespråk. Lenke til kommentar
viewty Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Motivasjonen min til å lære ett eller flere fremmedspråk flytende har først og fremst vært for å kunne oppleve nye ting, men også fordi det åpner for muligheter du ellers ikke ville fått. Selvsagt er det en stor fordel å kunne språk når man er ute og reiser, men jeg har alltid vært tiltrukket utlandet på grunn av de store mulighetene som finnes ellers - for eksempel i jobbsammenheng. Jeg kan engelsk og tysk flytende som fremmedspråk. Dette er ikke så imponerende i seg selv i motsetning til hva enkelte språkgenier kan, men det å kunne beherske disse språkene har åpnet mange muligheter for meg! Jeg har hatt flere opphold utenlands i engelsk- og tysktalende land, og en dag - når den muligheten jeg har ventet på åpner seg - så vil jeg flytte ned til Østerrike. Det å bo fast i Østerrike har alltid vært min drøm, og derfor hadde jeg en stor motivasjon til å lære meg tysk også. Det er også morsomt å beherske et fremmedspråk! Og man lærer ikke bare et nytt språk, men får også innblikk i ny kultur og nytt samfunn. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå