plakatmannen Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg prøver å lære meg Python, og er derfor på jakt etter en god bok på norsk. Jeg kjøpte "Webprogrammering i PHP" da jeg skulle lære PHP, så jeg lurer på om det finnes noen tilsvarende bok for Python? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Eg veiiiit at du ikkje spør etter ei engelsk bok, men kan eg likevel få lov til å anbefale deg Begining Python: From novice to profesional? Boka er riktignok engelsk, men han er skriven av ein norsk professor. Eg fekk boka for ei veke sidan, og han er svært god. Han lærer deg alle ting som du treng og vel så det. Og du treng ingen forkunnskapar innan programmering for å lære deg python med den boka. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Jeg regnet med at noen ville anbefale engelske bøker, og det er forsåvidt greit. Jeg spurte etter norske bøker, siden jeg ikke har klart å finne noen selv, og hadde på følelsen at ingen andre heller visste om noen. Takk skal du ha, likevel. Skal ta en titt på boka. Om noen vet om en eller annen norsk bok (går fint ann med svensk eller dansk også), så kom med det! Lenke til kommentar
salah Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg skal ha æren for å være førstemann til å si det i denne tråden: Du bør begynne med å lese på engelsk. Kan du ikke engelsk, lær deg det og start med engelsk. Du kommer ikke lengre enn nesa med norske bøker. Venn deg til det, hvis ikke kommer du ikke langt. Klart og enkelt Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Har gått til anskaffelse av Begining Python, og har lest 200 sider nå. Må si jeg liker Python! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Bra val! God bok, men eg synst kanskje det er litt mykje fokus på metodar i starten av boka. Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg likte "Learning Python" bedre (kom faktisk i ny utgave i oktober).. men jeg har hatt Magnus Lie Hetland (forfatteren av Beginning Python) i TDT4120 på NTNU, må si han er pedagogisk flink. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå