PHdZ Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Tenkte eg skulle laga eit lite brytarpanel med eit par vanlege "opp og ned" brytarar som kan bli kjøpt på Clas Ohlson og kopla desse til USB porten på PC-en, slik at eg for eksempel kan gje brytar 1 kommandoen "W", brytar 2 kommandoen "P", brytar 3 ... osv. Er det nokon som veit korleis eg kan gjera dette utan å demontera ein joystick, keypad osv. Tenkte eg kunne bruka panelet i forskjellige spel. Takk for svar . Endret 7. november 2007 av PHdZ Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Kan aldri tenke meg det er så lett som å koble til noen pinner på usb-en for å skrive bokstaver. Slik jeg forstod det så går det elektriske koder som blir gjenkjent i systemet,. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Må nokk skuffe deg med at et keyboard er nok det enkleste, har sett flere plasser at folk har gjort det. Mener på at du skal finne matisen de bruker hvis du søker litt Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Det var synd, jaja, for vell leva med "standard" tastetrykk då . Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Et alternativ er å bruke paralellporten og programere en snutt eller to selv. Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Har laptop og den har ikkje paralellport . Men uansett, om nokon har ein link til ein guide korleis eg kan gjera dette via parallellporten er det også fint . Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hva med å ribbe et gammelt tastatur og andre brytere der de knappene du har bruk for. Innholdet er forbausende lite Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Er det mogleg med bruka av "Militær-switch" eller "pilotbryter", altså ein slik: Er ikkje tastaturet kun trykkeknappar? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ja, men den bryteren er også en knapp den og bare den forblir i den posisjonen du "trykker" den inn Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Her fant eg faktisk ein guide korleis eg kan kopla opptil 10 brytarar til USB'en . Men tville på at eg orka å importera "dingsen" frå USA . Lenke til kommentar
weebl Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 om du demonterer et usb tastatur og bruker den delen av kretsen som det kommer signaler inn fra knappene fra og klarer å finne riktig kombinasjon av punkter som må kobles sammen er dette mulig. riktig nok så bør det være impulsknapper da. altså brytere som går tilbake i orginal stilling når du slipper de Lenke til kommentar
lobster Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Sjekk også ut IO kortet Arduino http://www.arduino.cc Dette er et veldig anvendbart kort og kan brukes til ditt formål. Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Om eg skal laga meg eit slikt "brytar-panel", trur eg eg kjem til å bruka dette kortet. Endret 12. november 2007 av PHdZ Lenke til kommentar
lobster Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 De har ca samme pris. Det kunne jo hende du ønsker å sende info FRA datamaskinen din en gang i fremtiden ogsåf.eks styre lys.. En annen fordel med Arduino er brukerforumet.. Lett å få svar hvis man står fast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå