Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen. (Usikker på hvilket forum jeg skal poste dette i)

Jeg er på utkikk etter ett veldig bra blogg-script. Som dere sikkert skjønner skal dette være noe ferdige greier jeg bare trenger å installere.

Jeg har forsøkt meg med Wordpress, noe jeg syns var noe dritt. At jeg seriøst ikke kunne bruke html eller javascript i postene syns jeg rett og slett er for dårlig.

Når jeg på toppen av dele hele måtte lese gjennom dårlig engelsk for å finne løsningen tok det kaka.. Det skulle av min server med en gang !

Er det noen av dere som vet om ett bra blogg-script der jeg faktisk kan benytte html & javascript i postene?

- Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg reagerer litt på hva du sier iht. Wordpress. Du kan bruke html og javascript i postene. Til og med PHP/MYSQL.

Dokumentasjonen til Wordpress er skrevet på beste måte.

Wordpress er det beste for de fleste. De fleste pleier dog, i motsetning til deg, å bruke litt tid på det. ;)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg har jo tatt ett kjapt søk med google etter hva jeg kan gjøre for å få til html i postene i wordpress.

Da får jeg frem at det fungerer fint å bruke html og javascript i tema-filene, mens i postene blir det litt anderleder.

Da må jeg nemlig legge javascriptet i en js-fil, og deretter "linke" videre til javascriptet i posten.

Dette leste jeg på noen .org sider som jeg i farta mener og huske at var wordpress sine sider, men jeg (som ikke er dyktig på script) ingenting av hvordan jeg "linker" videre til en javascript-fil i en post.

Er det noen som skjønner hva jeg prater om, eller er det bare jeg som tuller nå....?

Det jeg forsøker å legge inn på postene er adsense-koder, men det fungerer rett og slett ikke... (Husk at det postene jeg ikke får det til. I selve temaet fungerer det utmerket)

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Wordpress kommer med en API som er utrolig. Den kjappeste løsningen jeg kommer på, som kan passe deg utmerket, er meta-tags.

http://codex.wordpress.org/Using_Custom_Fields

Dette heter customized fields i redaktøren/editor. Her legger du til adsense-koden din, eller egentlig hva du vil ;)

Data inn i et customized field

Eks.: "18536" inn i feltet "adsense"

Data ut av et customized field

I template:

<?php
$post_id = $post->ID;
$adID = get_post_meta($post_id, 'adsense', true);
?>
<script type="text/javascript">
adsense_greier(<?php echo $adID; ?>);
</script>

Prøv det, og se om det kan passe dine behov. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...