Gå til innhold

Pc ikke stabilt med 4gb, har jeg rett på nytt hovedkort?

Iceman22

Anbefalte innlegg

Ok, med 2gb ram så fungerer alt som det skal, men setter jeg 2gb mer av samme type så vil ikke maskinen være stabil på stock hastighet på cpu og ram engang. Og med 2gb ram kunne jeg kjøre 1100mhz på cl4 uten problemer mens nå klarer den ikke 950mhz på cl5 engang! Dette burde være nok bevismateriel for at jeg skal få nytt hovedkort av komplett/norek eller hva mener dere?

sasasaoc3.jpg

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være de ikke bruker samme type innmat for det om de er "samme" model. husker ikke hva det het. Eller andre greier med rammen, men det kan og være ett eller annet med hovedkortet.

Endret av ducA
Lenke til kommentar

Avogtil fungerer ikkje ting som burde fungere, sånn er det bare og det er noe som vi bare må leve med.

Du har tydeligvis valgt minnebrikker som ikkje fungerer godt sammen med hovedkortet ditt, uten at det nødvendigvis er noe galt med hverken hovedkort eller minne. Hadde eg vore deg hadde eg tatt kontakt med Komplett og forklart problemet, og bedt de finne minnebrikker som fungerer som de skal i hovedkortet ditt. Det er mulig at du må bruke 2GB brikker for å få 4GB.

Men fungerer det med 2GB uansett hvilke sokler du velger? Fungerer det med 2GB uansett hvilke brikker du velger? Det kan være att det er feil på en minnesokkel eller en minnebrikke.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Testet brikkene mer grundig og det visste seg at de ikke var helt stabilt på 2gb heller etter noen minutter, men så prøvde jeg brikkene på det andre kortet (evga 680i) så fungerte de perfekt, så er nok bare dårlig kompabilitet mellom de brikkene og hovedkort. Kortet blir levert på RMA imorgen, regner med at jeg får alle pengene tilbake for Norek er ganske greie når det gjelder feil på produkter. Så nå lurer jeg bare på hvilket hovedkort jeg burde velge for maxpris 2000?

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...