Shadow2007 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Hei. Har nettopp koblet min HP Pvillion til min nye Panasonic Viera 37" TV. Bruker HDMI-kabel og har noen spørsmål... 1. Bildet er "større" en TV'n. Det vil si at jeg mister litt av skjermbildet på sidene, oppe og nede. Hva gjør jeg? 2. Signalkilde fra PC til TV er 720p. Kan jeg endre den til 1080i? Er dette bedre eller dårligere? (HD-klar TV) 3. Når jeg ser film etc, så kommer det ofte en hvit horisontal stripe som starter øverst på sjermen og glir sakte ned til bunnen og forsvinner. Nesten som på en ødelagt VCR/video. Hva kan jeg gjøre? (Dette skjer ikke på PC-sjermen). Takker på forhånd for alle svar Endret 9. november 2007 av Shadow2007 Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hvordan kan formatet være større en TVen når 16/9 er formatet til 720i oppløsningen? prøv å fikse formatet under instillinger på tven da. Lenke til kommentar
Shadow2007 Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Hvordan kan formatet være større en TVen når 16/9 er formatet til 720i oppløsningen? prøv å fikse formatet under instillinger på tven da. Det var det som var problemet Kunne ikke forstå akkurat det, men fikk fikset det nå. Jeg endret innstillingene på PC-en slik at TV'n ble "hovedsjerm". Da passet bildet inn perfekt. Men nå har jeg ikke noe bilde på PC-skjermen. Hvis noen har et tips til en bedre løsning hadde det vært fint. Venter fortsatt på svar på spørsmål 2 og 3 Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Nummer 2 må du nesten vite svar på selv, ingen kan vite om tven din støtter 1080i når ingen vet hvilken tv det er. Men mest sansynligvis er det bare en 720p tv da. Den stripa har jeg ingen anning på. Lenke til kommentar
Shadow2007 Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Nummer 2 må du nesten vite svar på selv, ingen kan vite om tven din støtter 1080i når ingen vet hvilken tv det er. Men mest sansynligvis er det bare en 720p tv da. Den stripa har jeg ingen anning på. Det er som du sier en 720p TV med "støtte" for 1080i. Men må sikkert prøve litt og se selv hva jeg synes Stripa ga seg når jeg satt TV'n som hovedskjerm Så vi ka si at alt er løst Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det er som du sier en 720p TV med "støtte" for 1080i. Men må sikkert prøve litt og se selv hva jeg synes Stripa ga seg når jeg satt TV'n som hovedskjerm Så vi ka si at alt er løst Takker for hjelpen! Det kan jo ikke være en 720p tv hvis den har støtte for 1080i, da er det en 1080i tv. Bare hyggelig å hjelpe. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 ikke finn på å bruke 1080i. Det er i mine øyne dårligere enn 720p, da det er 540 linjer som tegnes opp annenhver oppdatering slik at du får "1080" linjer. 1080i vil nok flimre mer også. Lenke til kommentar
Shadow2007 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 ikke finn på å bruke 1080i. Det er i mine øyne dårligere enn 720p, da det er 540 linjer som tegnes opp annenhver oppdatering slik at du får "1080" linjer. 1080i vil nok flimre mer også. Det hørtes fornuftig ut Takker for innspillet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå