Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dollar kursen, noe å tjene på?

PanzerLoco

Anbefalte innlegg

Kan det være noe å tene på å kjøpe dollar for 20.000 NOK idag?

Dette er med tanke på å veksle inn i NOK igjen når dollaren går opp igjen...

Men spørsmålet er jo da følgende:

Når kan man forvente at den begynner å stige i verdi igjen?

Er det snakk om mange år?

Skjønner at ikkje er snakk om store summer å tjene her men likevell, er jo 100 % sikkert at dollaren en gang vil gå opp igjen, og om eg da har investert 20.000 på nåværende tidpunkt (USD 5,26 kr) og den stiger til 7 kr igjen vil eg sitte igjen med en fortjeneste på 6600 NOK cirka...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det være noe å tene på å kjøpe dollar for 20.000 NOK idag?

Dette er med tanke på å veksle inn i NOK igjen når dollaren går opp igjen...

Men spørsmålet er jo da følgende:

Når kan man forvente at den begynner å stige i verdi igjen?

Er det snakk om mange år?

Skjønner at ikkje er snakk om store summer å tjene her men likevell, er jo 100 % sikkert at dollaren en gang vil gå opp igjen, og om eg da har investert 20.000 på nåværende tidpunkt (USD 5,26 kr) og den stiger til 7 kr igjen vil eg sitte igjen med en fortjeneste på 6600 NOK cirka...

Det er ikke gitt at dollaren vil bevege seg opp mot nye høyder igjen og jeg ber deg begrunne hvorfor du mener at det er 100% sikkert.

ettårig forwardkurs på dollar mot NOK var i dag ca 5,35 mot dagens kurs på ca 5,30. Det hefter seg som alltid usikkerhet i forhold til faktorene som påvirker kursen så jeg synes det er drøyt å påstå at det er helt sikkert at dollaren går opp.

Lenke til kommentar

www.xe.com tilbyr profesjonell valuta spekulaskjon. Der kan du også sjekke historisk kurser.

Er analytikere som har spådd dollaren ned i 5 blank til årsskiftet. Så hadde jeg vært deg ville jeg vært forsiktig selv om en skal ta alle råd med en solid klype salt.

Lenke til kommentar

En betjent har kjøpt 1mill dollar. Men som fyren sa, han hadde råd til å tape pengene, og anbefalte ikke andre å kjøpe om de ikke hadde penger de ikke trengte.

Kort sagt, har du ikke bruk for de pengene, og kan vente 5 år på at kursen stiger til f.eks 7-8, er det bare å kjøre på. Men ikke tro at du kan ta ut 40k til jul om du invisterer 20k i dag.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe valuta til et land i resesjon, når man kan kjøpe til et i voldsom vekst? Så en analytiker som mente at kinesisk valuta er et av de beste kjøpene man kan gjøre nå. Han hadde tro på å firedoble pengene sine - riktignok med et tidsperspektiv på 10-20 år.

Lenke til kommentar

Hehe, det kommer sikkert fram i mitt første innlegg at eg har særdeles lite peiling på slike ting. Eg såg på den lave dollarkursen som en måte å tjene raske penger over ett 2-3 års tidsperspektiv...

At eg sa det var 100 % sikkert at dollarkursen vil gå opp igjen, er bare nok et eksempel på min manglende kunnskap om dollaren :p

Men takker for innspill! :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt interessant at Dollar har begynt å bli out, både som symbol og for kontrakter for internasjonale artister.

http://e24.no/makro-og-politikk/article2108063.ece

Vi må nok forberede oss på at dollaren blir en mindre viktig valuta i fremtiden. I land med enda mer ustabil økonomi enn USA har det hitttil vært vanlig å bruke US$ for mye av salg mot turister, men nå er euroen på full fart inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...