stoy Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 lurer på å kjøpe meg LCD skjerm.. Har sett på diverse, og har ikke store budsjettet å rive løs på.. tenkte på en billig en til rundt 2500 kr. Har hørt diverse om LCD til spilling. At det skal ha en viss "ettersleng" eller "lagg". Stemmer dette? har du noen gode tips til LCD skjerm, legg gjerne inn en link! Lenke til kommentar
CD Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg har ikke merket noen forandringer i spill med en Samtron 51S, bortsett fra et mye bedre bilde enn min litt slitne Proview 17' Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 spar heller litt mer penger slik at du kan kjøpe deg en av bedre kvalitet. Dyrt å kjøpe billig. ellers er det så søke gjennom forumet her da det er veldig mange tråder om ligndende tema. Konklusjonen så langt er at selv med de nyeste flatskjermene så er det noe ettersleng. Hvor mye du merker dette er noe opp til spillet og min erfaring er at feks. NFS hp2 passer bedre på flatskjerm en det feks. IGI gjør. Har nå en samsung 191T som funker ypperlig til windows og helt greit til mitt spillbruk (need for speed og litt igi en gang i blant). Du bør ha skjermkort som takler default oppløsning på skjermen du kjøper. Bildet blir som regel alltid bedre med bruk av div kabel og kontakt så kjøp deg en skjerm med dette på. tror ikke du får noen "gode" skjermer til 2500. Du bør legge på 2000 til. Lenke til kommentar
decker Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Well, legg litt mer penger i det! du fr hva du betaler for, mao, 2-3000,- = crap.. ellers, har jeg hatt LCD i over 3,5 år nu, og e storfornøyd med den! dec Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 LCD holder ikke til spilling hvis den har en responstid på over 25-30ns... Du bør sjekke om skjermen har det, hvis ikke bør du kjøpe en CRT skjerm.. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg hadde en Hansol H711, og jeg syntest ikke at den fungerte noe særlig bra i spill.... Gikk forsåvidt greit, men når en plasserte en CRT ved siden av, så så en klart forskjell. Lenke til kommentar
DeepFear Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 lcd er ikkje brukbart til gaming til spill er d 280 ganga så bra me crt Amd duron 1200 @ 1600 30 grader Ati Radeon 8500 256 ddr 130 gb Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Som sagt over, det viktigste er responstid. Jo lavere responstid, jo mindre henger bildet igjen når man beveger musa fort. Fins LCD-skjermer helt nede i 12 ms nå, som såklart er dyre, men perfekt for gaming, siden disse skjermene fungerer på en helt annen måte enn CRT, med DVI-signaler (digital video input). Bildekvaliteten blir skarpere og bedre, da det ikke trengs å konverteres til analogt og tilbake til digitalt igjen, som i en CRT-skjerm. Skjermer under 25ms responstid merker man visst ingenting til ghosting og motion blur. Glem 2-3000 kr da. Trenger ikke kjøpe LCD bare for å briefe til kompisene dine CRT er like greit, og mye billigere. Lenke til kommentar
stoy Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 LCD er MYE mer praktisk, og grit å ta med på lan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå