Hurley Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg er nybegynner, og har såvidt lært å lage en ListBox. lstBox.Items.Add(Brus) lstBox.Items.Add(Kaffe) lstBox.Items.Add(Te) F.eks. sant? Men kan noen hjelpe meg hvordan hele koden blir hvis jeg vil ha Kaffe automatisk valgt når programmet starter? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Mener å huske at du skriver det i 'Properties' for listboxen. Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Ok, da skal det vel ikke være så vanskelig. Har ikke lagt inn VB.net studio ennå da. Hvordan blir det hvis jeg skal f.eks. ha en Label som sier f.eks. Jeg drikker helst Kaffe. Når kaffe blir valgt i lstBox? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Noen måneder siden jeg har holdt på med VB, og har det ikke her i Linux, men det skal være noe ala dette: lag en on-change-event (og/eller on-click-event) til listboxen (dobbeltklikk på listboksen så ser du det). På eventen(e), så skriver du noe ala dette: lblLabel1.text = "Jeg drikker helst " & lstBox.value Lenke til kommentar
alftore Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Noe slikt ? Private Sub ListBox1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ListBox1.SelectedIndexChanged Me.Label1.Text = "Jeg drikker helst " + Me.ListBox1.SelectedItem End Sub Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Me.ListBox1.Items.AddRange(New Object() {"Øl", "Te", "Brus", "Kaffe", "Saft"}) Me.ListBox1.SelectedItem = "Kaffe" Me.Label1.Text = "Jeg drikker helst " + Me.ListBox1.SelectedItem End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå