Gå til innhold

Opera 9.24 uten "ae,oe,og aa" ..

m0g1e

Anbefalte innlegg

Har problemer i min slackware 12.0 og Opera 9.24 med ae,oe, aa problematikken. Kommer kun firkantede bokser opp. Finner heller ingen instilling i opera for dette..

Skrifter i firefox og Slack ellers fungerer flott! mA vaere noe med en configfil til Opera. Noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ops: var litt rask med problemstillingen:

- HTML pA sidene viser fint "ae" "oe" og "aa".

- Derimot kan jeg ikke skrive disse selv i inputbokser i opera (i HTML-siden og "google-search". Da fAr jeg kun frem bokser istedet for bokstavene.

hm... encoding er satt til automatic, og uansett hva jeg stiller pA sA blir det ingen forskjell. Problemet mA ligge et annet sted.

Tenkte A reinstallere eller slette for A sA installere pA nytt for A se om det lQste noe.

Installerte Slackware 12.0 tar.gz pakken fra opera.com. SQkt etter hvordan jeg skal fA sletta den, men finner ingen dokumentasjon. Noen smA tips ? :)

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hvordan ting gjøres i Slackware, men locale og fonter osv har ikke stort med hverandre å gjøre. Det vil uansett være en fordel å ha det satt opp riktig, kan hende Opera blir forvirret siden det ikke er det.

Finn ut hvilket locale du bruker med kommandoen "locale". Output hos meg er :

LANG=en_US.utf8
LC_CTYPE="en_US.utf8"
LC_NUMERIC="en_US.utf8"
LC_TIME=nb_NO.utf8
LC_COLLATE=C
LC_MONETARY="en_US.utf8"
LC_MESSAGES="en_US.utf8"
LC_PAPER="en_US.utf8"
LC_NAME="en_US.utf8"
LC_ADDRESS="en_US.utf8"
LC_TELEPHONE="en_US.utf8"
LC_MEASUREMENT="en_US.utf8"
LC_IDENTIFICATION="en_US.utf8"
LC_ALL=

NB, jeg har endret locale for tidsinnstillinger manuelt, for å få 24-timersklokke.

Finn ut hvilke locales som er tilgjengelige med "locale -a". Output hos meg er :

C
POSIX
en_US.utf8
nb_NO.utf8

Om du har satt opp Slackware til å bruke et locale som ikke er tilgjengelig, må du endre dette. Pass på å skrive det nøyaktig slik output er i "locale -a".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...