Gå til innhold

Twinmos eller Corsair???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp så mye minne du har råd til. Hvis lommeboken tillater det er 2x512 MB Corsair XMS3500 et glimrende valg.... XMS3200 er også meget bra. Hvis du ikke har store planer om å overklokke og pris er en viktig faktor holder TwinMos.

1GB minne er fint å ha til mange ting, men overkill for de fleste forløpig.

Lenke til kommentar

Med Asus P4G8X har du standard omtrent den minneytelsen som noen P4-CPU kan utnutte, - 4,2BG pr. sekund.

Kortet er spesifisert for PC2100 DDR-RAM, og gir 4,2GB +- med slik RAM.

Noen har snakket om 6,4GB med 2XPC3200 og overklokking, - men jeg har ikke sett det på tester, - selv når minnet har blitt kjørt på nær DDR400. Det ser ut til at P4-prosessorens maks på 4,2GB + / - er fasiten, så da er det ikke mye vits i å overklokke RAM'en masse.

Så på det kortet er det bortkastet å kjøpe dyre minnebriker som Corsair XMS3200 eller XMS3500. Jeg ville valgt vanlig TwinMos eller Crucial PC2700 eller PC3200.

Det er likevel lite vits i å kjøpe PC2100.

Lenke til kommentar

Hvis du har BRUK for 1024Mb ram, så vil TwinMOS PC3200(512mb) til 996,-stk være valutta for pengene!... men hvis du vil bruke masse penger og kjøre noen Mhz ekstra, så vil Corsair XMS3500(256mb) til 1087,-stk være rette veien å gå ...

Good Luck!

PS: 1024mb corsair 3500 blir den nette summen av 4004,- pluss porto... ;)

Lenke til kommentar

Wrath of The Duck, med P4G8X hovedkortet ditt kan bare kjøre minnet synkront med FSB. Derfor klarer det ikke å komme i nærhetene av det disse brikkene klarer. Begge merkene "ler" av det hovedkortet prøver å gjøre med dem.

Jeg ville helt klart handlet 2x512MB med Twinmos/Winbond minne.

PS: Corsair brikkene bruker de samme winbond minnemodulene, men de er håndplukkede og påmontert varmespredere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...