lollipop Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Heisann Jeg har planer om en liten oppgradering av maskineriet. I den anledning satser jeg på følgende komponenter: - Sapphire Radeon X1900XT 256MB GDDR3, PCI-E,ViVo,Dual-DVI-I - AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte - MSI K9N Platinum, nForce 570 Ultra, DDR2 ,S-AM2,2xGbLAN,1394,PCI-Ex16 - TwinMOS DDR2 PC5300 2048MB Dual Pack KIT ,w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5 - Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM Men så melder spørsmålet seg: Trenger jeg også ny strømforsyning? Den jeg har fra før er en "Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W 120mm, 24pin, SATA" (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303380) OG, det er kjedelig å motta varene, for å finne ut at jeg trenger noen plugger som f.eks. strøm til hovedkort som jeg ikke har som passer fra PSU'en... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 det skal nok holde men hvis du mot formodning opplever at maskinen er ustabil skyldes nok dette strømforskyningen. Lenke til kommentar
lollipop Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Jeg vil bare legge til at jeg ser Komplett har tilbud på minnebrikker. "Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 2048MB Kit w/two CL5 1GB Dimm's, E.P.P and DHX" til 519,- Jeg har ikke planer om å overklokke, vil det være en merkbar forskjell i spill/applikasjoner? det skal nok holde men hvis du mot formodning opplever at maskinen er ustabil skyldes nok dette strømforskyningen. Ok. Er det ikke slik at det er de nye Nvidia skjermkortene som trenger så mye strøm, og ikke Ati sine? Ville du kjøpt ny PSU på stramt budsjett? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Ok. Er det ikke slik at det er de nye Nvidia skjermkortene som trenger så mye strøm, og ikke Ati sine? Ville du kjøpt ny PSU på stramt budsjett? nei. jeg ville satset på at den holdt for så å oppgradere først hvis jeg måtte på et senere tidspunkt. hvilkene kort som trekker mest strøm er jeg ikke sikker på. det er sikkert andre på forumet som kan svare på det bedre enn meg. Lenke til kommentar
lollipop Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Ok. Er det ikke slik at det er de nye Nvidia skjermkortene som trenger så mye strøm, og ikke Ati sine? Ville du kjøpt ny PSU på stramt budsjett? nei. jeg ville satset på at den holdt for så å oppgradere først hvis jeg måtte på et senere tidspunkt. hvilkene kort som trekker mest strøm er jeg ikke sikker på. det er sikkert andre på forumet som kan svare på det bedre enn meg. Ok, takk for svar, da går jeg for den gamle strømforsyningen! edit: Gikk for de minnebrikkene Komplett har på tilbud Endret 7. november 2007 av lollipop Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 de nye du linker til har litt raskere FSBmen jeg tror denne forskjellen er såpass liten at du knapt vil merke noen særlig forskjell. det skal sykt stor belastning til på systemet før du kanskje merker litt forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå