Gå til innhold

Ang. registrering av webhotell

C-Style

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om det er sånn at man må registrere "Firma/org Navn" og "Org nummer" på de norske leverandørene? Hva skal jeg som privatperson gjøre for å få leid meg plass på et norsk webhotell? Hvis noen har linker til steder man kan registrere seg som privatperson, så ville det vært fint. Beklager for litt klønete formulering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare lurte på om det er sånn at man må registrere "Firma/org Navn" og "Org nummer" på de norske leverandørene? Hva skal jeg som privatperson gjøre for å få leid meg plass på et norsk webhotell? Hvis noen har linker til steder man kan registrere seg som privatperson, så ville det vært fint. Beklager for litt klønete formulering.

Er litt usikker på hva du mener, men skal du registere et .no domene må du ha et ORG NR som du kan bruke ved kjøp av domenet.

Men ønsker du å bli kunde hos en norsk webhotell leverandør og kanskje registere et .com, .net domene så trenger du ingen firmanavn eller org nr :)

Lenke til kommentar
Ok. Da skjøner jeg hvorfor. Det var et .no domene jeg skulle ha. Synes kanskje det er litt teit at man må ha et org. nr. da, for å bruke et .no domene. Men men, det er vel typisk norge det.

Ja, det er dessverre slik reglene er i Norge :( men det har jo litt med å passe på vårt eget TLD også, så ikke alle andre utlendinger lett kan misbruke .no domene og ta dem ifra oss for å si det på den måten:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...