Gå til innhold

Erfaringer med x-tra.no

Anbefalte innlegg

X-tra.no (Eller 2tal Tønsberg AS som foretaket heter) selger radio/tv, hvitevarer og bilstereo, og har svært gode priser etter hva jeg kan skjønne.

Imidlertid blir jeg litt skeptisk, da det er vanskelig å få kontakt med dem på telefon og e-post. Noen som har erfaringer med butikken (og har handlet der)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk blir sikkert lei mine økonomiske analyser av selskaper etterhvert men det er tross alt det jeg jobber med så "here we go" :)

Utifra kredittratingen kan vi si at hvis vi skulle ha gjort en jobb for disse så skulle vi hatt forskuddsbetaling. Nå skal det sies at grunnen til at de scorer lavt er at de av en eller annen grunn har for gammelt regnskap (de har ikke levert/fått godkjent regnskapet for 2006) De har også et par inkassosaker gående mot seg uten at det er de helt store summene å snakke om. Jeg kan heller ikke forstå at de ikke skal kunne å godkjent regnskapet sitt for 2006 da de i tidligere år har gått med overskudd og omsetningen i 2005 er på over 15 millioner.

Ellers så ser det ut som denne bedriften drives av relativt unge folk (under 30). Om dette er positivt eller negativt får du ta stilling til selv, jeg har tross alt ikke noe som helst grunnlag for å uttale meg om kundebehandlingen deres!

Lenke til kommentar

Jeg har handlet komfyr og oppvaskmaskin i den fysiske butikken deres for noen år siden.

Da lå butikken på Sem. Veldig god service, god informasjon før kjøp og gratis hjemkjøring.

Butikken brant for noen dager siden, så det er kanskje noe av grunnen til at det er litt vanskelig å få tak i de.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nei, jeg klarer ikke å få tak i dem verken på mail eller telefon.

Anbefaler alle å holde seg langt unna denne nettbutikken. Kan hende det er ok å handle i den fysiske butikken, hvis du sørger for å få varene i hånda før du betaler, men jeg har nå venta over fem uker på varene jeg bestilte 22. oktober, og så langt har det ikke skjedd noe annet enn at de har trukket pengene fra kredittkortet mitt.

Jeg har nå tatt kontakt med kortselskapet for å reversere transaksjonen, det går ikke an å handle med en butikk som gir så f.. i kundene sine.

Lenke til kommentar

Ja, det har jeg forståelse for, og det må selvfølgelig være en forferdelig opplevelse.

Samtidig er det kundene og omdømmet sitt man lever av, og verken e-post eller websider er bundet til PC-en på skrivebordet i den utbrente butikken.

Jeg mener X-tra.no kunne kjøpt seg tid og tålmodighet hos sine kunder ved i det minste å legge ut en liten notis på sine websider om hva som hadde skjedd, og kanskje også et telefonnummer de kunne kontaktes på.

I neste omgang kunne de fra en hvilken som helst pc også gått inn og lest e-post, og sendt et kort svar, om ikke annet for å bekrefte at de ikke hadde tatt pengene og "stukket av".

Alastor: Hvor lenge synes du det ville være riktig å sitte og respektere at de hadde mye annet å tenke på?

Forøvrig: Som nevnt tidligere bestilte jeg varene 8 virkedager før det brant, de lover 5 dagers levering. Jeg står ved alt jeg har sagt i denne sammenhengen, men er glad for at det nå ser ut til å ordne seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...