.com Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 hei, jeg skulle gjerne hatt drivere til lydutgangene og webcammet på den bærbare PC-en min. det er en acer 5710 med kubuntu 7.04, noen som vet hvor jeg kan finne de? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 hei, jeg skulle gjerne hatt drivere til lydutgangene og webcammet på den bærbare PC-en min. det er en acer 5710 med kubuntu 7.04, noen som vet hvor jeg kan finne de? Fint om du også oppgir hva slags lydkort og webcam dette dreier seg om (så slipper man å søke opp PC-en din for å finne det ut). I farten fant jeg ikke ut noe spennende, men kan på generelt grunnlag anbefale å installere ubuntu 7.10 fordi den kommer med en ny kernal med nye drivere. Det er ikke sikkert alt vil virke likevel, men det er i hvertfall mulig mer vil fungere. Synes det foresten er rart at lydkortet ikke fungerer skikkelig, for det pleier ikke være noe problem. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Integrert webcam kan være noe skikkelig drit, avhengig av hvilket det er. Men hvis du sier hva webcam'et på PC-en heter kan jeg prøve å finne noe. Har dessverre ikke tid til å google det nå. Lenke til kommentar
.com Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 webcammet heter noe så fancy som acer crystal eye, lydkortet har jeg ikke funnet noe navn på Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Acer CrystalEye er støttet av linux-uvc prosjektet, driveren er shippet med Ubuntu 7.10. Kjernemodulen heter uvcvideo og skal egentlig lastes automagisk når du har et kamera som støtter det. Har du sjekket om det virker i ekiga eller amsn? Lydkortet står det noe om her: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=577054&page=2 https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/l....22/+bug/131133 Om det stemmer at lydkortet er et Realtek ID 268. Lenke til kommentar
.com Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 (endret) har prøvd webcam i kopete, amsn og ekiga, funker ikke i noen av programmene, men den grønne pæra ved siden av webcammet begynte å lyse... tester lyd-opplegget nå edit: får ikke lyd-utgangene til å virke heller Endret 7. november 2007 av .com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå