Villmink Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 jeg har installert FreeBSD på en maskin jeg skal bruke som blant annet ftp server. Er det noen her som har noen forslag til hvilken ftp server jeg bør bruke? Er i utgangspunktet på utkikk etter en som ligner på pure-ftpd som jeg har brukt tidligere i RedHat, da jeg likte at jeg kunne legge til en linje i /etc/rc.d/rc.local for å starte serveren med ønskede instillinger når maskinen starter. Regner med det finnes noe tilsvarende for FreeBSD. Jeg trenger ikke mulighet for anonym ftp, og forventer ikke så mye trafikk på den. Lenke til kommentar
hda Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 (...)Er i utgangspunktet på utkikk etter en som ligner på pure-ftpd som jeg har brukt tidligere i RedHat(...) hva med: /ports/ftp/pure-ftpd Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 FreeBSD har også en innebygd ftpd som fungerer ypperlig og som har nok funksjoner til å dekke de fleste behov. man ftpd Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 proftpd funker vel også i freebsd? Fin server Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 ALLE ftp-servere som funker i linux, vil funke i FreeBSD også. Hvis ikke må det være en fryktelig sær daemon. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hei Daffy, jo, _kansje_. Men jeg ville følt meg tryggere med å bruke den ftp-demonen som følger med som en del fra OS-et sin side. Med mindre man har ganske sære behov, vil det funke bra. Da er man ikke avhengig av 3.parts programvare, altså ports. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Har brukt pure-ftpd noen dager nå, ser ut til å fungere bra det, bortsett fra at hastigheten på upload er unormalt lav uansett hvilken konfiurasjon jeg bruker. Tenkte jeg skulle ta en titt på "original" ftpd'n i helgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå