int20h Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 IBM dobler ytelsen og innfører flytting av systemer i fart med nye Power6-systemer. Les mer Lenke til kommentar
haalo Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Tilsynelatende (les: jeg har ikke peiling) imponerende egenskaper på disse IBM-løsningene. Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jo, dette virket forsåvidt interessant, men det er jo en ganske betydelig begrensning når du ikke kan Linux og AIX på boksene. Jeg tipper VMWare VMotion kommer til å ta markedet fremfor IBM sin løsning, rett og slett med tanke på hvilke operativsystemer som støttes. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det er viktig å få med seg at hypervisoren ligger innbakt i firmware som ligger på hovedkortet slik at man ikke trenger noe OS i mellom de virtuelle maskinene og "jernet". Akkurat, ja. Det forklarer jo forsåvidt en del, men mon tro hvordan oppgradering av denne firmwaren foregår. Uansett er det imponerende teknologi fra IBM, men at de støttede operativsystemene begrenser seg til AIX og Linux tror jeg gjør denne uaktuell for de fleste i markedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Å flytte systemet i "fart". Betyr dette at man kan flytte et system mens det er opperativt? Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Å flytte systemet i "fart". Betyr dette at man kan flytte et system mens det er opperativt? Ja. Det samme gjør VMWare VMotion, og noen fugler har kvitret om langt mer spennende løsninger i neste versjon av VMWare, uten at jeg vet hvor langt unna den er Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 For ikke å snakke om ZFS-pools, som kan eksporteres og importeres i fart. Lenke til kommentar
wsp Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 IBM har også lansert en redbook på "Live Partition Mobility": http://www.redbooks.ibm.com/abstracts/sg247460.html Og ja, dette er i bunn og grunn det samme som VMotion. Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå