lillegrill Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Hei, har en pc som nå er 1 år gammel. I forhold til den forrige jeg hadde synes jeg ikke denne er noe spesielt rask. Jeg har følgende hovedkomponenter. 1 STK 320229 MSI K9N Platinum, nForce 570 Ultra, DDR2 ,Socket-AM2,2xGbLAN,Firew, ATX, PCI-Ex16 1 STK 320792 AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2, 1MB, BOXED m/vifte 1 STK 308492 Kingston ValueR. DDR2 PC4200 2048MB CL4 Kit w/two matched ValueRAM 1024MB DDR2 Finnes det en flaskehals her? Minne? Med utgangspunkt i det hovedkortet hva bør jeg kjøpe for å få en raskere pc? Skjermkortet er ikke viktig, spiller sjelden spill. Jeg vil helst slippe å kjøpe nytt hovedkort. Endret 7. november 2007 av lillegrill Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hvilket OS bruker du? I teorien skal den maskina der klare det meste av vanlig applikasjon-jobbing uten problemer, så kan ledes til at det er noe kødd med installasjon og/eller for varme komponenter. Lenke til kommentar
lillegrill Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Kjører WinXP Pro. Maskinen kjører greit på alt, hadde bare ventet meg at jeg skulle merke overgangen bedre fra min gamle AMD Thunderbird 1,4 Ghz, 1 Gb PC 133 Ram. Finnes det en enkel måte å finne ut om maskinen "fyrer på alle sylindre"? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Installerte du Windows XP på nytt med de nye komponentene, eller flyttet du bare harddisken over i det nye oppsettet? Lenke til kommentar
EvilWarrior Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Se litt på Nlite. Jeg sitter på en gammel, gammel compaq, men den booter på 25 sekunder. Den maskinen skal klere bedre enn det du beskriver. Gå for reboot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå