Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Voldtekt og seksuelle overgrep hos deg eller en av dine nærmeste

L4r5

Anbefalte innlegg

100% av alla våldtäkter i oslo begås utav invandrare. Att våldta är en del av utlänningarnas kulturer. Vi har märkt en ökning i våldtäkterna i takt med att invandringen ökar. Våldtäkter fanns nästan inte för 80 å sedan.

Så for 80 år siden var det ingen som ble voldtatt av familiemedlemmer eller noen de kjente, enten på fest eller i annen sammenheng? Klart tallene har blitt høyere de siste åra, fordi nå blir voldtektene oftere anmeldt. Den gang var det såpass forbundet med skam at svært få anmeldte voldtektene. Men at det skjedde, det vet vi.

Slut å drit deg ut, vær så snill.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest fortvilet kjæreste

Ville bare få ut en historie om kjæresten min. Vi er begge midt i 20-årene.

Hun er ikke norsk, men jobber i norge. Dette skjedde 2 måneder før jeg traff henne. Vi har vært sammen i ett år nå.

Hun traff en mann på nettet, og etter noen måneder fant de ut at de skulle treffes, dette skjedde på et hotell. Hun hadde sagt ifra at han ikke måtte ha noen forventninger til noe seksuelt. Men han hørte ikke på henne, og tok henne med makt.

Hun meldte det aldri til politiet, og hun fikk høre av sine venner at det var hennes egen feil siden hun sa ja til å møte han. (Tror dette kan ha med kulturelle forskjeller fra hjemlandet.) Da var det liksom greit. Noe som det så absolutt ikke er!

Jeg har ikke fått så mye info ut av henne om hva som skjedde, jeg er veldig redd for å spørre for mye. Det tok tid før hun turte å fortelle meg dette.

Siden det nå er så lenge siden, så vet jeg ikke hva en kan gjøre. Hun vil bare glemme hele greia, men jeg vet ikke om det er det beste for henne i det lange løp.

Nå i ettertid så ser jeg signaler som jeg burde forstått at det var noe galt når jeg først traff henne, men jeg var bare for dum til å forstå. Eks. at hun ikke ville gå på hotell eller høre ordet hotell engang.

Vi har det fint sammen og planlegger et liv sammen, men jeg er usikker på hvordan jeg skal gå videre med dette.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er stygt å si det, men jeg tror nesten forbudet mot prostitusjon har bidratt til flere voldtekter. Selvfølgelig var mange prostituerte, særlig i Oslo, utsatt for trafficking, og ble nesten voldatt selv, men hadde det vært offentlig godkjente bordeller hvor de som ikke får seg noe kunne gått, tror jeg det kunne blitt færre voldtekter. Voldtekter på fest som følge av at en jente/dame blir for full vil nok ikke gå ned, men overfall på gata vil nok kunne reduseres.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hallo, dette er noe jeg postet i en annen tråd tidligere, men tror kanskje denne tråden passer bedre. Sliter med denne tanken her hver dag og lurer på om noen har noen gode tips til hvordan jeg skal komme over dette:

"Hei, har noe som plager meg forferdelig for tiden som jeg bare må få ut. Min nåværende kjæreste fortalte meg noe for noen dager siden som jeg absolutt ikke kan få ut av hodet. Saken er at når hun var 15 år, var hun på en fest med en haug folk. Hun kom i snakk med en på 20 år, som hun ikke hadde stor interesse av. Etter å ha snakket med han endel, snudde hun seg rundt for å se på noe som skjedde bak hun, og i dette øyeblikket har denne gutten puttet noe i drinken hennes som fikk henne til å bli fullstendig borte. Det som skjer etterpå husker hun ikke noe av, men har blitt fortalt. Det som skjer er at denne gutten drar hun med seg inn på ett rom, og puler hun. Første sexpartneren hun har i sitt liv er en 5 år eldre gutt som har neddopet henne.

Jeg er så trist på hennes vegne, og klarer ikke å få dette ut av hodet. Får ikke sett henne på en stund, og er sterkt redd for at jeg neste gang vi har sex ikke klarer å tenke på annet enn det hun har fortalt.

Noen tips til å komme over dette?"

Lenke til kommentar

Hallo, dette er noe jeg postet i en annen tråd tidligere, men tror kanskje denne tråden passer bedre. Sliter med denne tanken her hver dag og lurer på om noen har noen gode tips til hvordan jeg skal komme over dette:

"Hei, har noe som plager meg forferdelig for tiden som jeg bare må få ut. Min nåværende kjæreste fortalte meg noe for noen dager siden som jeg absolutt ikke kan få ut av hodet. Saken er at når hun var 15 år, var hun på en fest med en haug folk. Hun kom i snakk med en på 20 år, som hun ikke hadde stor interesse av. Etter å ha snakket med han endel, snudde hun seg rundt for å se på noe som skjedde bak hun, og i dette øyeblikket har denne gutten puttet noe i drinken hennes som fikk henne til å bli fullstendig borte. Det som skjer etterpå husker hun ikke noe av, men har blitt fortalt. Det som skjer er at denne gutten drar hun med seg inn på ett rom, og puler hun. Første sexpartneren hun har i sitt liv er en 5 år eldre gutt som har neddopet henne.

Jeg er så trist på hennes vegne, og klarer ikke å få dette ut av hodet. Får ikke sett henne på en stund, og er sterkt redd for at jeg neste gang vi har sex ikke klarer å tenke på annet enn det hun har fortalt.

Noen tips til å komme over dette?"

Det eneste rådet jeg kan gi er å få henne til å snakke med noen - enten en psykolog eller et passende lavterskeltilbud i nærheten (her i Drammen har vi f.eks. BRiS - Buskerudsregionens incestsenter), og å ta tiden til hjelp. Sånt tar mange år, men etterhvert slipper skyldfølelsen og skammen taket. Det kommer alltid til å være med henne, men det kommer ikke alltid til å være like hemmende - og hun kommer til å bli lykkelig igjen.

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

Ja enig derfor jeg torte å si det.!

Og det er ikke bra. Det burde bli sagt, og hørt. Jeg er redd for at det siste ikke kommer til å være tilfellet.

Skummelt og prate om egentlig,siden det som skjer er at en ikke alltid blir trodd og at en sier det for oppmerksomheten som andre tror,da blir det til at en takler det på sin egen måte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...