Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Voldtekt og seksuelle overgrep hos deg eller en av dine nærmeste

L4r5

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt utsatt for et seksuellt overgrep...

(Jeg har ikke brukt navnene på noen av personene som er involvert)

Faren til Lea, Jon jobber i H&M og får masse billig klær som vi jentene får. En kveld var Synne og jeg hos Lea og så gjennom noen H&M kataloger, og vi fant hver vår kjole som Jon skulle bestille for oss. Etter det var ordna sa han at han skulle ringe å si ifra om når de kommer. Greit nok.

For noen dager siden ringte han, og spurte om jeg kunne komme innom å prøve et par kjoler. Og han hadde hørt at jeg og moren min hadde diskutert ukepenger, så han sa han kunne gi meg et par kroner så jeg kunne være med på shopping neste helg. Jeg sa jo selvsagt ja!

Når jeg kom bort la jeg først merke til at Lea ikke var hjemme, når jeg spurte Jon om hvor de andre var så svarte han at de var på hytta en tur. Han skalv og sa han var nervøs, jeg skjønte ikke hva han mente for jeg skulle jo bare prøve en kjole... Han klemte meg tusen ganger å sa at jeg er vakker og søt og lukter vidunderlig. (Jeg reagerte ikke på det, for det er normalt for han å si sånt) Vi gikk opp hvor han hadde lagt fram noen antrekk som jeg kunne prøve. Før jeg hadde valgt ut noe klemte han meg igjen og hviska noe i øre mitt, jeg hørte ikke hva han sa, og jeg syns det ble litt flaut å spørre så jeg lot det være. Han så på meg og spurte om det var greit, siden jeg ikke visste hva han spurte om så sa jeg ja, sikkert, greit nok... Det skulle jeg aldri ha gjort! Etter jeg hadde prøvd noen antrekk så sa han: "Kan du ta på deg det her? Også når du har fått på deg det, så skal jeg være litt egoistisk..." Og igjen så skjønte jeg ikke hva han mente...

Etter jeg hadde fått på meg en kjole og et par høye hæler, så sa han at vi kunne sette oss i sofaen. Når vi satte oss sa han at jeg kunne sette meg i hjørnet. Jeg skjønte ingenting, men jeg satt ikke inntil sofaryggen... Og han ba meg om å "føle meg komfortabel".

Han sa han hadde funnet fram et håndkle. Han fortalte at han skulle onanere mens han tok på bena mine. Jeg ble skikkelig svimmel, jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere på det... Han spurte om det var greit samtidig som han tok på meg. Jeg fikk tårer i øya og så bort for jeg ville ikke at han skulle se på meg. Han la seg inntil meg og sa et eller annet, men jeg hørte ikke etter... Til slutt så klarte jeg å si at jeg ikke var komfortabel med det. Ikke det at det hjalp noe særlig, for han fortsatte å ta på meg. To minutter maks sa jeg, han sluttet etter en stund, og jeg gikk å skiftamed en gang... Når jeg skulle ut spurte han om vi kunne kjøre en tur å gjøre det igjen, og jeg sa at jeg måtte tenke på det. Før jeg gikk fikk jeg noen sedler av han, og da spant rommet rundt meg... Jeg ville bare ut, hjem!!!

Jeg har bare fortalt dette til to venniner og en tidligere kjæreste... Som alle støtter meg! Men jeg har et par problemer, Jeg kan ikke anmelde han, foreldrene til lea og meg har kjent hverandre siden lenge før vi ble født, og hvis jeg gjør det mister venninna mi en far. Så spørsmålet er: Er det riktig av meg å anmelde det? og er jeg slem mot venninna mi hvis jeg nekter å komme på besøk? og jeg og venninnene mine vil ikke si det til henne... Det er smart, ikke sant?

(Det kunne vært mer detaljert, men orker ikke...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil absolutt anbefale deg å anmelde det. For din egen del, og for å hindre at han gjør det samme mot deg eller andre senere. Jeg bare spekulerer nå, men er ikke dette noe som kanskje vil komme for en dag senere uansett? Hvis dette er faren til en venninne som du kanskje har vært hos tidligere for så å aldri vil besøke igjen så vil jo det virke merkelig uten en forklaring. Like greit å være tidlig ute med en anmeldelse. Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Gjest sloggy_pjuska

Om 6 dager er det akkurat ett år siden jeg ble voldtatt. Jeg ble voldtatt av en mann jeg var blitt kjent med på internett.. Jeg hadde brukt over ett halvt år på å bli kjent med han. Først pc, mail og deretter sms og ringing. Jeg likte stemmen hans. Jeg likte den han var mot meg. Jeg likte omsorgen jeg følte. Jeg hadde store familie problemer på den tiden (noe jeg har hatt hele livet.) Det er snakk om Psykiske overgrep og vold fra en av mine nærmeste innenfor de 4 veggene hjemme.

Han fikk vite om dette. Han fikk vite absolutt alt om meg. Etter mange mnd hadde jeg ekstremt tillit til han. Ellers også han hadde ekstremt taket på meg!

Jeg opplevde flere ganger at noe av det han fortalte ikke stemte helt, da jeg konfronterte det med han snakket han meg rundt. Jeg trodde på alt han fortalte meg.

Jeg har hørt det såå mange ganger. "Vær forsiktig på nett - ikke legg ut informasjon om deg selv." Alt det der. Likevel skjedde det meg.

Den kvelden for snart ett år siden tok jeg bussen til han (det tok ett par timer på buss for å komme seg dit.)

Det første som skjer da jeg kommer meg av bussen er at jeg blir sittende på ett busstopp ett sted jeg ikke kjenner i det hele tatt. Jeg ringte han, og han sa at han hadde bestilt taxi som burde være der snart. Jeg venta der i nesten en time og tenkte han hadde ombestemt seg om å la meg komme på besøk. jeg trengte sterk støtte den perioden, jeg følte at jeg ikke hadde noen annen.

Så endelig kom det en taxi, eller dvs, det kom en drosje limmo og henta meg.

Da jeg kom dit var det rart å se han. Med en gang vi kom inn døra tvang han meg til å sitte på fanget hans. Serverte meg godteri, fortalte at han hadde leid film og pizza kom klokka 9, men først skulle vi ta oss en tur innom soverommet.

Før, på nett har jeg sett han på cam, han hadde fortalt meg at han bare så eldre ut enn det han var. Jeg trodde at han var 26år gammel og ble 27.

Men da jeg så han, virka han absolutt mye eldre enn den alderen han utga seg for å være. Kanskje han bare hadde mista håret i tidlig alder? Det er jo noen av de tenkte jeg.

I hvert fall, jeg ble tvunget inn på soverommet (uten fysisk vold ifra han) men tvunget, jeg turte ikke si nei. Jeg sa ikke nei, jeg ropte ikke. Jeg skreik ikke. Jeg adlød han av redsel og av manipulasjonen hans som hadde pågått i over ett halvt år.

I løpet av de få timene jeg var der (klokka 18.00 lørdag kom jeg dit, 10.00 søndag dro jeg.) hadde han gjort dette med meg minst 6-7 ganger. Jeg mista tellinga, jeg ble vekt på natta, dratt etter håret ut i stua dytta over sofaen og tatt bakfra imens jeg så alt sammen, jeg så ansiktet hans og hva han gjorde med meg i vinduet på huset.

jeg tenkte ikke. Jeg gjorde ingen fysisk motstand. Men jeg sa at jeg i hvert fall ikke ville kysse han, jeg sa at nå orker jeg ikke mer, jeg sa at jeg vil hjem. Siste gangen, på morningen sa jeg at jeg ikke ville være med på dette mer, at jeg hadde vondt og jeg prøvde DA å dytte han vekk. Det endte med ett digert klaps rett på kinnet og hardere tak i meg.

Jeg husker jeg nekta å ri han, men han tvang meg. Det gjorde så vondt. Jeg husker jeg heller ville ha han i misjonær (om han absolutt måtte og jeg ikke kom meg unna..) for da slapp jeg å se ansiktet hans. Jeg husker at han tvang meg til å ha armene rundt han da, men det var så ekkelt pga han hadde mista mye hår. Jeg kjente bare hodet hans.. ikke noe hår å kose med.

Mannen var feit - overvektig. Hvite hår stikkende her og der på ryggen. Det virka som om han aldri pussa tennene. Det lukta skikkelig og da han stakk tunga si inn i munnen min på morningen med morgen ånde i tillegg begynte jeg å gråte igjen.

Da han endelig sovna stakk jeg av. Så fort jeg kunne. Jeg glemte igjen tannbørste og klær som hadde blitt kastet rundt på soverommet hans. Jeg måtte bare komme meg ut.

På bussen betalte jeg som normalt. Satte meg i ett sete og begynte å skrive lekser. Da jeg kom av bussen i min by dro jeg ned på en bensinstasjon og handlet meg frokost. For det var lenge siden jeg hadde spist. Rett etter kastet jeg opp.

Når jeg hadde kommet meg hjem virket alt normalt. Jeg var i sjokk, jeg sa ikke noe til noen, svarte ikke på tlf når han ringte. Han maste i en uke om hva han hadde gjort galt og hva jeg var for en som turte å bryte kontakt med han.

Jeg fikk trusler som f.eks "jeg skal komme til *by* og knulle deg i stykker." "Jeg vet alt om deg, sier du dette til noen skal jeg sørge for at livet ditt er ødelagt." osv.

Nå idag lider jeg av panikkangst og depresjon. jeg har ny kjæreste som jeg bor med og kan ha ett normalt samleie med. Men jeg har stoore psykiske problemer som jeg lurer på om jeg noen gang kan bli kvitt.

Lenke til kommentar

Forferdelig at slike ting faktisk skjer. Jeg ønsker den personen alt vondt! Fremover må du virkelig jobbe for å leve livet ditt videre. Jeg har ikke vært i situasjonen og kan ikke sette meg inn i det, men du må finne din mening med livet, gjøre det som gir deg noe tilbake. Det har vært en enorm hjelp for meg hvertfall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Stopp en halv nå. Min bror er verdens beste mann. Han har høy utdanning og en meget høy stilling i samfunns og næringsliv. Han har jobbet hardt i alle åt for å komme der han er. Så en dag har han seg med ei meget religiøs og ustabil dame etter en bytur. Hun velger altså å anmelde broren min etter å ha vært på legevakta og beklaga seg, fordi broren min ikke ønsket noe mer seriøst forhold enn den ene nattan. Hun føler seg vel billig og krenka på en psyk måte og beklager seg på legevakta og sier hun ble voldtatt. De overtaler henne selvfølgelig til å anmelde saken og svak som denne kvinnen er og for å forsvare sitt eget alkoholinntak og egen atferd, løper hun ned til politiet med sin veninne som STØTTESPILLER selvfølgelig og anmelder min stakkars bror. Saken blir henlagt etter en stund men hva med min bror som har måttet slite med dette?? Vil det foresten kunne ødelegge for hans fremtid at det finnes slike ustabile kvinner der ute? Det er viktig at slike menn som min bror blir totalt frifunnrt og renvasket i slike saker. For det skjer ofte. Ifølge politiet blir de fleste slike saker ikke noe av nettop fordi de er grunnløse i utgangspunktet. Slike kvinner må stoppes da de stjeler ressurser av rettsvesenet. Derfor er det ikke riktig å alltid hysse opp dette med anmeldelser og venner som bare forsterker grunnløse saker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest sloggy_pjuska

Jeg har vært til lege og fått kartleggingstimer hos psykolog. :) Hun ga meg punkter på hvordan man kan reagere etter overgrep. Jeg smilte og gjenkjente alle. Sterkt.

Så nå får jeg hjelp. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange triste historier her. Håper alle klarer å leve best mulig i etterkant.

Jeg vil forøvrig gi masse honnør til L4r5, som lagde denne tråden for tre år siden. Den tar opp et meget viktig tema, og gir personer som har vært utsatt for overgrep en mulighet til å dele sine historier med andre.

Lenke til kommentar

100% av alla våldtäkter i oslo begås utav invandrare. Att våldta är en del av utlänningarnas kulturer. Vi har märkt en ökning i våldtäkterna i takt med att invandringen ökar. Våldtäkter fanns nästan inte för 80 å sedan.

Nei det har nok ikke så mye med virkeligheten å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

100% av alla våldtäkter i oslo begås utav invandrare. Att våldta är en del av utlänningarnas kulturer. Vi har märkt en ökning i våldtäkterna i takt med att invandringen ökar. Våldtäkter fanns nästan inte för 80 å sedan.

Nei det har nok ikke så mye med virkeligheten å gjøre.

Jag respekterar dig för din kunskap, men du har faktiskt fel.

Jag försökte finna norska källor, sökte på "Voldtekt oslo 100%", men fann icke något.

Så..

http://natverkmotpk.blogspot.com/2010/08/fortfarande-100-invandrare-bakom.html

Lenke til kommentar

Så, politiet mistenker bare svarte på et ytterst lavt antall av voldtekter. Og dermed har hvite sluttet å voldta?

Ser ikke logikken der, men vet selv om to voldtekter begått av hvite i oslo, der jenten har vært for redd og nektet å gå til politiet.

Mørketall er en fin måte å lyve med statistikk, som med mange andre måter.

Det finnes alltid folk som tar det de vil ha uten å ta hensyn til andre.

EDIT: Du må gjerne vise til noen kilder om andre kulturer der voldtekt er akseptert.

Problemet ligger i at de fleste som klarer å komme ut fra disse krigssonene er den typen mennesker som tar det de vil ha uten hensyn til andre. Så de blir overrepresentert i forhold til de lovlige flyktningene.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Det er feil, Oslo har mange etnisk norske kriminelle. Og, jo, voldtekter fantes for 80 år siden. Vikinger plyndret, voldtok og drepte. Det er godt over 80 år siden...

Og på den treårsperioden du snakker om i et senere innlegg, ble det utført flere enn 41 voldtekter. Jeg ville minst doblet antallet. En periode var det jo daglig voldtekter i Oslo. I tillegg er undersøkelsen basert på Oslo kommune. Oslo by, det sammenhengende byområdet, strekker seg godt utenfor kommunegrensen.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Så, politiet mistenker bare svarte på et ytterst lavt antall av voldtekter. Og dermed har hvite sluttet å voldta?

Ser ikke logikken der, men vet selv om to voldtekter begått av hvite i oslo, der jenten har vært for redd og nektet å gå til politiet.

Mørketall er en fin måte å lyve med statistikk, som med mange andre måter.

Det finnes alltid folk som tar det de vil ha uten å ta hensyn til andre.

EDIT: Du må gjerne vise til noen kilder om andre kulturer der voldtekt er akseptert.

Problemet ligger i at de fleste som klarer å komme ut fra disse krigssonene er den typen mennesker som tar det de vil ha uten hensyn til andre. Så de blir overrepresentert i forhold til de lovlige flyktningene.

Våldtäkt är inte accepterat inom någon kultur, vad jag vet, men vanligt förekommande bland vissa folkslag - exempelvis Afrikaner.

Naturligtvis våldtar inte ALLA Afrikaner. ALLA muslimer är inte terrorister heller.

Att folk från mellanöstern/Afrika är överrepresenterade inom är dock en sanning.

Vikinger plyndret, voldtok og drepte. Det er godt over 80 år siden...

Hur vet du det?

Endret av L4r5
fjernet svar på et slettet innlegg
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...