Gå til innhold

Nok luksus og stil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noe man burde tenkt på allerede i planleggingsfasen av nettsiden. Men nå som det er som det er, så kan det lønne seg med en godt markert "snap to content" knapp øverst på siden. Dette vil mange sette pris på, i hvert fall de som surfer på en liten skjerm (mobilbrukere osv.).

For øvrig, hun har talent, dette er virkelig noe av det bedre jeg har sett her på websidekritikk. Men det lukter template laaaang vei, så hvorvidt hun kan krediteres dette er mer tvilsomt.

Lenke til kommentar
Det er noe man burde tenkt på allerede i planleggingsfasen av nettsiden. Men nå som det er som det er, så kan det lønne seg med en godt markert "snap to content" knapp øverst på siden. Dette vil mange sette pris på, i hvert fall de som surfer på en liten skjerm (mobilbrukere osv.).

For øvrig, hun har talent, dette er virkelig noe av det bedre jeg har sett her på websidekritikk. Men det lukter template laaaang vei, så hvorvidt hun kan krediteres dette er mer tvilsomt.

Takk for innspill. :)

Ja, det er template. Så hun kan ikke krediteres for mye for den... men hun har jo funnet den i det minste. Vanlige surfere aner ikke at det er template, så det er liksom ikke så viktig heller...?

Skal tipse henne om snap to content. Bra innspill. Mulig linkene i topp kan lages mindre og stables i en ekstra kolonne hvis bildet av dama gjøres mindre... og da kommer artiklene lenger opp.

Ha en fin helg!

M.

Lenke til kommentar
Ja, det er template. Så hun kan ikke krediteres for mye for den... men hun har jo funnet den i det minste. Vanlige surfere aner ikke at det er template, så det er liksom ikke så viktig heller...?

Det blir bare fryktelig feil å ta credit for noe en ikke har gjort selv.

Lenke til kommentar

Det blir bare fryktelig feil å ta credit for noe en ikke har gjort selv.

Denne kommentaren skjønner jeg ikke helt. Er påstanden at hun tar kreditt for noe hun ikke har gjort? Å velge riktige template blant ekstremt mange alternativer som matcher tema og budskap til type innhold i nettstedet er også en kunst. En fin analogi er til interiøret i en leilighet. Man lager ikke sofaen selv, men skal si den matcher resten av leiligheten... vennligst forklar :new_woot: Man trenger ikke sy klærne sine selv for å ha kuul stil.

Lenke til kommentar
Er stor forskjell på å lage en sofa og å lage en hjemmeside selv. Spesielt når vedkommende ønsker feedback som du skrev selv, om siden sin.

Og så kan man legge til en ting: Du sier at hun i det minste har funnet templaten? Og at vanlige surfere ikke ser det. Vel... nå er hun jo ute etter feedback her da. På Webkritikken. Her ser jo folk at det er brukt template ikkesant.

Ja, det ønskes feedback. Jeg er for hard krtikk, og mener at det er fruktbart. Men det ønskes egentlig hovedsakelig feedback fra et "normalt" brukerperspektiv. Skal verdens beste person på web gi feedback så blir det full slakt. Naturligvis.

Er man kritisk til en template fordi man selv kjenner til mange templates og føler at det er en altfor lettvint måte å gjøre det på, så glemmer man at man selv er ekspert, og at normale brukere ikke i nærheten vil oppleve bruken av nettstedet på samme måte.

Man trenger ikke være enig i denne mentaliteten, men når 99% av brukerne ikke kan noe om websider synes det for meg som den eneste konstruktive fremgangsmåten for å gi feedback. Da er det mye mer konstruktivt å si hva man bør forbedre ved nettstedets farger, fonter og generell layout enn å henge seg opp i at "noen andre" kodet den...

Hva synes dere andre? (Tar gjerne en diskusjon.)

>EDIT MISFORSTÅELSE.... (slikt skjer, svarer hvis behov i morgen. dvs lørdag)

Endret av maggern
Lenke til kommentar

Jeg er enig i det du sier her, men ville bare påpeke at templates egner seg dårlig om man ønsker kritikk. Du kunne f.eks ha nevnt i første-posten at hun ønsker feedback på farger, fonter osv. :)

Over til kritikken:

Likte veldig godt fargevalg og font.

Minus: Siden ble veeeeldig lang. Dette er nevnt fra før av. Prøv å del opp siden i kategorier f. eks?

Lenke til kommentar
Jeg er enig i det du sier her, men ville bare påpeke at templates egner seg dårlig om man ønsker kritikk. Du kunne f.eks ha nevnt i første-posten at hun ønsker feedback på farger, fonter osv. :)

Over til kritikken:

Likte veldig godt fargevalg og font.

Minus: Siden ble veeeeldig lang. Dette er nevnt fra før av. Prøv å del opp siden i kategorier f. eks?

Takk for feedbacken :)

Enig i at jeg gjerne kunne ha skrevet at det var en template, men tenkte faktisk at vanlige brukere ikke så det og at det derfor ikke var så relevant... men antar at jeg kunne nevnet det ettersom det er mange eksperter her. dæng. Litt usikker på om vi ville blitt dømt nord og ned... template er jo litt upolitisk korrekt?

siden er laaang. Hva gjør man? det er liksom så få saker enn så lenge at man ikke kan kategorisere det på en fornuftig måte. Med cirka 1 sak per dag kan man jo kanskje vente noen måneder? hmmm... jaja takk for feedback :)

M. & T

Lenke til kommentar

Optimalt per side er jeg ikke så sikker på, men som sagt; selv har jeg satt en grense i cute news på 2 poster, men det er av andre årsaker, da gjestebok og cutenews deler hvitboks.

Men på siden til søsteren din, ville jeg kanskje satt en grense på 5,6 nyheter? Da nyhetene inneholder ganske mye tekst. Hun kan jo også legge til en "les mer" funksjon som trigger resten av nyheten.

Lenke til kommentar

En ting søsteren din(..?) må forstå er hvor oppmerksomheten rettes når en ukjent besøkende kommer inn på siden hennes. Det første jeg legger merke til er jenter som stirrer på meg, det neste er en blokk med linker som jeg bare skummer over, deretter ser jeg menyen og overskriften. De tingene som dominerer oppmerksomheten min er de store bildene, og hvis jeg scroller kjapt gjennom siden der så er det lite av innholdet som når meg. Forsiden er også etter min mening i overkant lang, bildene bør krympes og innholdet bør forkortes slik at jeg får med meg alt som ligger der. Angående designet, så er det ganske plain og kjedelig, og jeg føler ikke at det underholder meg nok til at jeg gidder å bruke mye tid på å surfe rundt på siden. Det er på en måte bare en gradient og litt rød skrift, og that's it. Litt grafikk, mønstere, andre fonter og andre designelementer kan gjøre denne siden langt mer elengant.

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på det med scrolligen, selv når jeg gikk inn på siden trodde jeg det bare var en startside for mote osv. merket ikke at det gikk ann å scrolle en gang, var ikke før jeg så det var kommentert her at jeg gikk tilbake å sjekket. Antar at det ikke er den type førsteinntrykk hun er ute etter.

Lenke til kommentar
Jeg henger meg på det med scrolligen, selv når jeg gikk inn på siden trodde jeg det bare var en startside for mote osv. merket ikke at det gikk ann å scrolle en gang, var ikke før jeg så det var kommentert her at jeg gikk tilbake å sjekket. Antar at det ikke er den type førsteinntrykk hun er ute etter.

Takk for feedbacken!! :)

En ting søsteren din(..?) må forstå er hvor oppmerksomheten rettes når en ukjent besøkende kommer inn på siden hennes. Det første jeg legger merke til er jenter som stirrer på meg, det neste er en blokk med linker som jeg bare skummer over, deretter ser jeg menyen og overskriften. De tingene som dominerer oppmerksomheten min er de store bildene, og hvis jeg scroller kjapt gjennom siden der så er det lite av innholdet som når meg. Forsiden er også etter min mening i overkant lang, bildene bør krympes og innholdet bør forkortes slik at jeg får med meg alt som ligger der. Angående designet, så er det ganske plain og kjedelig, og jeg føler ikke at det underholder meg nok til at jeg gidder å bruke mye tid på å surfe rundt på siden. Det er på en måte bare en gradient og litt rød skrift, og that's it. Litt grafikk, mønstere, andre fonter og andre designelementer kan gjøre denne siden langt mer elengant.

Takk for feedbacken!! :)

Er meningen at det skal være minimalistisk, så kanskje noe annet enn en gradient? Men hva? hmm...

Lenke til kommentar

Grei side. Men syns ikke den ser veldig luksus aktig ut. Prøv med mer glossy slik som det er på E24 Luksus f.eks. (Selv om E24 langt ifra er noe ekempel på en side med pent design).

Noen deler av siden ser dårlig ut i Opera (9.5 beta).

I tillegg vil jeg nevne at du har en headeren er aaalt for stor og er en veldig effektiv scrollstopper. Siden brukere med 700 px stor skjerm ikke vil se noen av artikkelene og derfor ikke tror det er noe interessant der. Dette kalles isfjellsyndromet, hvor brukeren tror alt over "folden" (finnes det et godt norsk ord?) reperesenterer alt under "folden".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...