arnebellinda Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Hei. Har 2 rutere tilgjengelig, 1 Dlink 524 og1 Dlink 624+. problemet er at jeg får signal i halvparten av 2 etg, men ikke hele. Har ett rom hvor det skal stå en stasjonær, men der detter nettet ut hele tiden. pci kortet viser en styrke på 40%, men det er sinnsykt ustabilt. Er det noen som har noe forslag til hva som kan gjøres? bytte antenne på ruteren? Tenkte å brokoble den ene og sette den i 2etg, men fant ut at ingen av ruterene har mulighet til det. Ville jeg få bra signaler oppe hvis jeg kjøpte en annen ruter å brokoblet(wds) med den som står i 1etg? må jeg ha 2 like rutere med wds funksjon eller holder det med at den ene har det? har aldri prøvd dette før, så trenger noen tilbakemeldinger.. Endret 6. november 2007 av arnebellinda Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hei.Har 2 rutere tilgjengelig, 1 Dlink 524 og1 Dlink 624+. problemet er at jeg får signal i halvparten av 2 etg, men ikke hele. Har ett rom hvor det skal stå en stasjonær, men der detter nettet ut hele tiden. pci kortet viser en styrke på 40%, men det er sinnsykt ustabilt. Er det noen som har noe forslag til hva som kan gjøres? bytte antenne på ruteren? Tenkte å brokoble den ene og sette den i 2etg, men fant ut at ingen av ruterene har mulighet til det. Ville jeg få bra signaler oppe hvis jeg kjøpte en annen ruter å brokoblet(wds) med den som står i 1etg? må jeg ha 2 like rutere med wds funksjon eller holder det med at den ene har det? har aldri prøvd dette før, så trenger noen tilbakemeldinger.. Om du har mulighet til å koble på bedre antenner på klienten som får dårlig signal så er det det beste. Gjerne en retningsbestemt antenne. Når det gjelder WDS så må begge routerene støtte det, og helst være av samme merke siden WDS ikke er en helt fastsatt standard. En annen mulighet du har er å kjøpe et accesspunkt og strekke kabel fra router og opp til dette i 2 etg. Dette er nok den mest stabile løsningen. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Installer heller en Homeplug løsning til den stasjonære: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81148 Den virker faktisk i motsetning til en mengde trådløsprodukter som ikke holder hva de lover. Interferens og ustabilitet er mye mer vanlig enn leverandørene sier i reklamen. Jeg supplerte med Homeplug etter å ha blitt lei av DLINK DIR-655 /DWA-140 ("Best i Test...") Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Hei.Har 2 rutere tilgjengelig, 1 Dlink 524 og1 Dlink 624+. problemet er at jeg får signal i halvparten av 2 etg, men ikke hele. Har ett rom hvor det skal stå en stasjonær, men der detter nettet ut hele tiden. pci kortet viser en styrke på 40%, men det er sinnsykt ustabilt. Er det noen som har noe forslag til hva som kan gjøres? bytte antenne på ruteren? Tenkte å brokoble den ene og sette den i 2etg, men fant ut at ingen av ruterene har mulighet til det. Ville jeg få bra signaler oppe hvis jeg kjøpte en annen ruter å brokoblet(wds) med den som står i 1etg? må jeg ha 2 like rutere med wds funksjon eller holder det med at den ene har det? har aldri prøvd dette før, så trenger noen tilbakemeldinger.. Om du har mulighet til å koble på bedre antenner på klienten som får dårlig signal så er det det beste. Gjerne en retningsbestemt antenne. Når det gjelder WDS så må begge routerene støtte det, og helst være av samme merke siden WDS ikke er en helt fastsatt standard. En annen mulighet du har er å kjøpe et accesspunkt og strekke kabel fra router og opp til dette i 2 etg. Dette er nok den mest stabile løsningen. Noen som har noen forslag til antenner som kan benyttes som fungerer bedre enn orginal antennene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå