Wackee Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hei! Prøvde meg til frem her i dag, og skulle prøve å klokke PC-en. Gikk inn i BIOS, og på CPU. Deretter Cablefree configuration eller noe slikt. Gikk på noe som het "Manuel" og satte FBS (eller noe lignende) til 333 (kunne ha verdier mellom 200 og 600), satte deretter vCore på 1,31. Trykte F10 (Save and exit). Når jeg ta skal starte PC, så kommer det ikkje bilde opp på skjermen. Ikke POST eller noe. Intet "beep" kan heller hørest i fra HK. Hva kan jeg gjøre!? Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hei! Prøvde meg til frem her i dag, og skulle prøve å klokke PC-en. Gikk inn i BIOS, og på CPU. Deretter Cablefree configuration eller noe slikt. Gikk på noe som het "Manuel" og satte FBS (eller noe lignende) til 333 (kunne ha verdier mellom 200 og 600), satte deretter vCore på 1,31. Trykte F10 (Save and exit). Når jeg ta skal starte PC, så kommer det ikkje bilde opp på skjermen. Ikke POST eller noe. Intet "beep" kan heller hørest i fra HK. Hva kan jeg gjøre!? http://www.asus.com/products4.aspx?modelme...2=11&l3=307 "Simply restore corrupted BIOS data from USB flash disk The ASUS CrashFree BIOS 3 allows users to restore corrupted BIOS data from a USB flash disk containing the BIOS file. This utility saves users the cost and hassle of buying a replacement BIOS chip." Trykk "DEL" ved oppstart og velg en annen klokke eller "default" så er du på igjen /L Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hallo ? ? Link til support om "Corrupted Bios" ? ? Alle nyere hk har automatisk "fallback" til default clock ved mislykket overklokk.. Skulle ønske enkelte holdt seg unna oc eller ihvertfall leste seg litt opp før de prøver seg. Dette er jo en klassiker i å ikke forstå at man bør sjekke Ram-settings *før* man øker FSB. VCore=1.31 er jo under stock (default) btw. Slå av på PC-en 2-3 ggr, gjerne med PSU-switch, så booter systemet med beskjed om "overclocked failed..", eller tislvarende melding. Og så tar man det litt steg for steg og *SJEKKER* Ram-speed/timings *FØRST* Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hallo ? ? Link til support om "Corrupted Bios" ? ? Alle nyere hk har automatisk "fallback" til default clock ved mislykket overklokk.. Skulle ønske enkelte holdt seg unna oc eller ihvertfall leste seg litt opp før de prøver seg. Dette er jo en klassiker i å ikke forstå at man bør sjekke Ram-settings *før* man øker FSB. VCore=1.31 er jo under stock (default) btw. Slå av på PC-en 2-3 ggr, gjerne med PSU-switch, så booter systemet med beskjed om "overclocked failed..", eller tislvarende melding. Og så tar man det litt steg for steg og *SJEKKER* Ram-speed/timings *FØRST* Aloha TL1000S, Bra du er på hugget, men antyder du at mitt svar er missvisende så vil jeg self. beklage dette, mente at "trådstarter", muligens hadde noe å sjekke selv her ...(men det er sikkert bare min mangel på pedogokikkkkk ) /L Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Fiksa det, restarta CMOS Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 asus har en slik funksjon at hvis du slår av psu bryteren noen sekunder stiller han systemet til stock settings. overstyrere bios på en måte Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Oh, fancy! trur eg helde meg unna OC, i ei stund til! men takk for all hjelp! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 må ikke bli stressa av det der. er standar at det skjer, har hatt et 3 stk 775 kort fra asus nå, helt vanlig at maskina ikke booter når man forer den med "urealistiske" frakvenser og spenninger. men bare og slå av psu i 5 sekund så får du komme inn i bios og ordne opp Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 asus har en slik funksjon at hvis du slår av psu bryteren noen sekunder stiller han systemet til stock settings. overstyrere bios på en måte Jeg har Asus P5N-E SLI, og BIOSen her blir ikke tilbakestilt av å slå av PSUbryteren en liten stund. Det virket jo som et teit konsept. Hva om du skal på LAN eller noe, da må du jo sette alt tilbake i BIOSen.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 fungerer ikke slik. eksempel, du driver og klokker, klir litt ivrig setter for høy fsb i forrhold til vcore. så maskina booter ikke, da er det veldig fint og slå av psu i noen sekunder for da er det noe som overstyrer og booter maskina på stock fsb, du får ei feilmldeing "overclocking failed.. osv så slipper du inn i bios og kan sette en fsb som er bedre. håper det ble litt bedre forklart Lenke til kommentar
Fischer Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) never mind.. gikk ikke å slette det jeg skrev .. Endret 13. november 2007 av Fischer Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 asus har en slik funksjon at hvis du slår av psu bryteren noen sekunder stiller han systemet til stock settings. overstyrere bios på en måte Jeg har Asus P5N-E SLI, og BIOSen her blir ikke tilbakestilt av å slå av PSUbryteren en liten stund. Det virket jo som et teit konsept. Hva om du skal på LAN eller noe, da må du jo sette alt tilbake i BIOSen.. P5N-E SLI tilbakestiller via resetknappen. Mye enklere enn å måtte skru av maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå