Gå til innhold

Støtter Windows 2003 det samme som XP ?

Anbefalte innlegg

I en liten konsolideringsprosess har jeg kommet over en Win Server 2003 standard lisens. Har en XP-maskin jeg i dag bruker som testserver for .net (IIS), SQL Server Express og MediaPortal (Hauppauge PVR-150). Noen som vet om Server 2003 støtter SQL Server Express (jeg er gniten), Geforce 7100 og Hauppauge-kortet mitt ?

Kunne nemelig vært morsomt å få testet applikasjoner på samme miljø som produksjon, men om multimedia er skrekkelig begrenset så driter jeg i å kaste bort tid på å installere dette hjemme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alle applikasjoner som funker på Win2003. Det har med lisensiering å gjøre. Noen programmer er dyrere i serverutgaver enn klientutgaver. direct X var tidligere ikke støtte på server. Vet ikke hvordan det er nå om dagen. sjekk dette og om noen av programmene dine trenger direct x.

SQL server må du nesten bare google deg fram til. I prinsippet burde det være muligå kjøre sqlserver express på en server. Da er det databasen som må styre hvor mange connections du kan ha. På xp er det en innebygget sperre på 10 brukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...