Gå til innhold

8800GT@SLI eller 8800GTX single?


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg skal hovedsaklig spille i 1920*1200 med AA og AF og lurer på hvilken av disse to løsningene jeg skal gå for. Nvidia kommer ikke med noe annet enn 8800GX2 når det gjelder toppkort, før sommeren 2008. Derfor velger jeg å kjøpe noe nå.

 

Det som gjør meg litt usikker med 8800GT@SLI er dårlig luftkjøler samt om den er god nok i høy oppløsning med AA/AF.

 

Mitt budsjett ligger innenfor 4000,-

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Jeg skal hovedsaklig spille i 1920*1200 med AA og AF og lurer på hvilken av disse to løsningene jeg skal gå for. Nvidia kommer ikke med noe annet enn 8800GX2 når det gjelder toppkort, før sommeren 2008. Derfor velger jeg å kjøpe noe nå.

 

Det som gjør meg litt usikker med 8800GT@SLI er dårlig luftkjøler samt om den er god nok i høy oppløsning med AA/AF.

 

Mitt budsjett ligger innenfor 4000,-

 

 

Er ikke denne litt feilpostet, burde vel heller ha vært under kategorien skjermkort?

 

 

Med en så høy oppløsning vill jeg ha gått for et 8800gtx, GT taper (dessverre) i såpass høye oppløsninger...

Lenke til kommentar

Det er jo derfor man kaller det en papirlansering. Når kortene ikke er i butikken. Det ble dessverre et lite vindpust og så lang tørke.

 

Men jeg valgte et brukt GTX nå av mange årsaker. GT virker ikke som et produkt som er godt gjennomført hele veien.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er jo derfor man kaller det en papirlansering. Når kortene ikke er i butikken. Det ble dessverre et lite vindpust og så lang tørke.

 

Men jeg valgte et brukt GTX nå av mange årsaker. GT virker ikke som et produkt som er godt gjennomført hele veien.

 

Ikke godt gjennomført produkt?

 

GT er et produkt som ligger rundt 10-15% under GTX i ytelse, men til svært lavere pris. Jeg tror at et spill som støtter SLI helst ville ha sett 2 stk GT enn en GTX alene. Hva tilsier at det ikke skulle være slik?

Lenke til kommentar
GTX er allerede kjøpt. Så da blir det evt. GTX @ SLI senere ;) SLI krever at spillet har støtte samt at jeg må bytte HK. Så da endte jeg på GTX.

 

Daså, like greit da.. =) Grattis med nytt kort da.. =D

Takker :D

 

 

Det er nå mange andre momenter enn spekulert ytelse som teller for å være et godt gjennomført produkt.

 

Hva mener du med spekulert ytelse? Hvis du mener GT kortet, så er ikke det spekulert, men bevist.

Jeg har spurt rundt i forumet, men ikke funnet noen som kan vise meg tester med 8800GT@SLI vs 8800GTX i 1920*1200 med høy AA/AF. Du må gjerne linke meg til noen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...