URGE84 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Som sagt får jeg blåskjerm, det skjer VELDIG ofte i team fortress 2 og nå også fikk jeg i Empire earth 3 demo da jeg drev med grafikk innstillingene (før jeg fikk lagret noen annen setting enn øke til 1280x960 res). Blåskjermmeldinga er irq less or equal pluss en del andre. microsoft feilmelding side hva i huleste kan jeg gjøre for å fikse? spiller crysis demoen i max grafikk uten noen problem. Bare Tf2 som hadde det problemet, men nå også EE3. Tf2 blåskjermen får jeg når jeg starter etter dialogen i steam hvor det står at tf2 starter. PC-en min: ABIT IN9 32X-MAX WiFi, nForce-680i SLI Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 x 2 Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 Hitachi Deskstar 7K1000 1TB SATA2 x 2 NEC DVD-brenner AD-7170S Silver Western Digital Raptor 74GB SATA Western Digital Raptor 37GB SATA Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Hauppauge! WinTV-PVR-150 Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Hva skjer om du bytter grafikkdriver? Edit: Hva er temp. på kortet? Sjekk i nvidia kontrollpanel -> Advanced / Performance Endret 6. november 2007 av JAPCU Lenke til kommentar
URGE84 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 bruker 6371, hvilken skulle jeg ellers bruke? Er kanskje verdt å legge til at fikk ikke blåskjerm før 2. patchen eller noe. Lenke til kommentar
URGE84 Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Vel, da var PC-en min død. Blå skjerm på oppstart av windows. Så fikk en venn til å formatere c og skal innstallere xp igjen når jeg kommer hjem. Får se hvordan tf2 oppfører seg på ny innstalert pc som har fått brannmur og AV FØR noe annet blir innstallert. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Kjøp mac! Så kjøper du Crossover til mac, slik at du kan bruke windows-programmer. Så enkelt er det! Edit: Eller få tak i Linux, og kjøp crossover til Linux. Endret 8. november 2007 av LatX Lenke til kommentar
Spinor Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det kan hende du har de samme problemene som jeg har hatt. Hvis du får dem igjen, pass på at du har alle oppdateringer og "fikser" til windows. På NVIDIA sine sider står det nevnt noen viktige oppdateringer, se min post "diverse bluescreens...". Lykke til! Lenke til kommentar
URGE84 Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 (endret) pc døde da jeg prøvde å reinstallere xp, se andre posten min,, Kjøp mac! smile.gifSå kjøper du Crossover til mac, slik at du kan bruke windows-programmer. hvis jeg vil kaste bort penger kan jeg vel kaste det i havet, mye lettere. Kommer aldri til å gå over til mac om jeg ikke blir tvunget til det. Og ja, jeg har prøvd mac.... Endret 8. november 2007 av URGE84 Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 pc døde da jeg prøvde å reinstallere xp, se andre posten min,, Kjøp mac! smile.gifSå kjøper du Crossover til mac, slik at du kan bruke windows-programmer. hvis jeg vil kaste bort penger kan jeg vel kaste det i havet, mye lettere. Kommer aldri til å gå over til mac om jeg ikke blir tvunget til det. Og ja, jeg har prøvd mac.... du er sikkert en av de som er vandt med PC. Jeg er for så vidt vandt med begge deler, og har insett at Mac eller Linux er mye bedre. Men, hold deg til XP, hvis det er det du er vandt med. No offence. Det var egentlig bare et forslag. Lenke til kommentar
URGE84 Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 pc døde da jeg prøvde å reinstallere xp, se andre posten min,, Kjøp mac! smile.gifSå kjøper du Crossover til mac, slik at du kan bruke windows-programmer. hvis jeg vil kaste bort penger kan jeg vel kaste det i havet, mye lettere. Kommer aldri til å gå over til mac om jeg ikke blir tvunget til det. Og ja, jeg har prøvd mac.... du er sikkert en av de som er vandt med PC. Jeg er for så vidt vandt med begge deler, og har insett at Mac eller Linux er mye bedre. Men, hold deg til XP, hvis det er det du er vandt med. No offence. Det var egentlig bare et forslag. støtten bedre i xp, men trur ikke xp er problemet siden får ikke startet ubuntu live cd. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Ja ikke så mye gode råd her. 680i må settes opp riktig i bios. Nyeste bios her er 4gb fixet for mange minne typer. Følg minne guide min er for asus sine 680i,men er likt for deg. http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us Du må følge den og kjøre memtest86+ 1.70 Få dette iorden først,så kan jeg ta litt mere senere. Forsatt bluescreen,må du ta med stop coden. Overserttelse viss det er annen bios på ABIT IN9 32X-MAX CPU Core = Vcore (CPU Voltage) CPU FSB = CPU VTT (FrontSideBus Voltage) NForce SPP = NB (System Platform Processor = North Bridge Voltage) NForce MCP = SB (Multimedia & Communication Processor = South Bridge Voltage) HT nForce SPP <-> MCP = 1.2VHT (Hypertransport Bus Voltage) Endret 9. november 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå