vr Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Fikk en codec-feilmelding da jeg prøvde å spille av film på laptopen. Lastet ned noen codec-pakker, men får nå isteden følgende feilmelding: "Windows Media Player kan ikke spille DVD. Du må kanskje justere skjerminnstillingene i WIN... Prøv å reduser skjermoppløsningen og fargekvalitetsinnstillingene." Hva kan dette skyldes? Det kan da ikke være nødvendig å redusere bildekvaliteten, og det hjelper uansett ikke. Tips til å få filmfunksjonen til å virke? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Eg måtte leggje inn Vista Codec Package for å få det til å fungere. (NB: Hugs å leggje inn x64 components og viss du har 64-bits Vista - link til denne finst på same sida.) Lenke til kommentar
vr Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Eg måtte leggje inn Vista Codec Package for å få det til å fungere. (NB: Hugs å leggje inn x64 components og viss du har 64-bits Vista - link til denne finst på same sida.) Flott, takk skal du ha. Skal teste det. Jeg har Vista Business - har jeg 64 -bits da? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Det kan vere enten det eine eller det andre. Dette kan du sjekke mellom anna under Kontrollpanel > System (meiner eg å hugse, eg sit på ein PC med Windows XP på jobb akkurat no). Står det "x86" så er det 32-bits, og står det "x64" så er det 64-bits. Endret 7. november 2007 av Garegaupa Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Kan du ikke bare bruke VLC i stedet? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 http://www.videolan.org/vlc/ En populær video avspiller som har alle codecs innebygd. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 http://www.videolan.org/vlc/ En populær video avspiller som har alle codecs innebygd. Jeg vil anbefale VLC på det sterkeste, så du slipper alt codec-rotet Den kan til og med spille av/reparere ødelagte filer. Lenke til kommentar
vr Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Har vært offline noen dager; Takker for tips. Det funker etter å ha lastet ned VLC . Jeg må riktignok starte DVD-en gjennom programmet (får fortsatt feilmelding om plata autostarter når den settes inn), men det er forsåvidt greit. V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå