Gå til innhold

Varme skadet skjermkort (7800gt)?

AreMS

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om skjermkortet mitt kan ha blitt skadet av for høy temperatur. :cry:

For en stund siden så skulle jeg hjelpe en venn med å fikse PC-en hans. Det ente opp med at jeg måtte teste mitt skjermkort i hans datamaskin. Da jeg satte det tilbake i min egen datamaskin så glemte jeg å koble till viften på den :blush: (Skermkort vifta).

Skjermkortet var også overklokket fra 500/1000Mhz til 580/1200Mhz. Vanligvis ligger temperaturen på rundt 50 grader ved full load.

Jeg startet datamaskinen og begynte å spille "Test drive unlimited". Etter 15-30min spilling begynte det a hakke litt og av og til stoppet spillet i 5-10 sekunder. Jeg prøvde litt forsjellige ting som å starte PC-en på nytt og å oppdatere drivere. Så sjekket jeg temperaturen. Den lå vist på over 100 grader!! :no: .

Noen uker senere så begynte datamaskinen seg å oppføre seg litt rart. Når jeg la ned spill på oppgave-linjen (alt+tab) og gikk inn på spillet igjen så fikk jeg svart eller hvit skjerm med masse striper (dette varierer ganske mye). Og når den har vært sånn i 30 sekunder så skrur skjermkortet seg av og PC-en restarter seg. Dette skjer bare når jeg leggr opp spill som jeg har lagt ned med alt+tab. Det skjer ikke når jeg er inne i spillet eller ved loading. Det er ikke ofte PC-en kræsjer slik når jeg bruker alt+tab, kansje bare en 20 del av gangene, men når det skjer er det veldig plagsomt. :(

Skjermkortet er ikke overklokket lenger og jeg har skiftet driver.

Er dette en varme skade og er det noe jeg kan gjøre med det?

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...