medlem-124997 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 fikk tilbake PC-en fra reprasjon forleden (en Acer) og de hadde skiftet harddisk. men nå får jeg ikke MSN til å fungere mere! det står at det har sluttet å virke. jeg har prøvd å lastet ned på nytt igjen X antall ganger nå! det kommer opp en beskjed etterpå; Download updates for Acer eDataSecurity This problem was caused by a compatibility problem between Windows Live Messenger 8.1 and Acer eDataSecurity. Acer eDataSecurity was created by Acer Inc.. A solution is available that will solve this problem. Solution -------------------------------------------------------------------------------- Go to the Acer Inc. website to learn more about the solution. what? :-S det har jo fungert helt fint før! det ahr fungert uten problemer tidligere! har stilt klokken osv.. men det funker fortsatt ikke.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det kan hende Windows Live Messenger har blitt oppdatert (med eller uten din tillatelse) og at det har gjort den inkompatibel. En god løsning enten midlertidig eller permanent er å velge et annet messenger-program. Selv har jeg nylig skiftet fra aMSN til Pidgin på grunn av noen bugs og er veldig fornøyd med byttet. Skjermbilder: Hvis ikke disse faller i smak så finnes det en omfattende sammenligning av slike programmer her. Live messenger er langt i fra alene om å kommunisere med den samme gamle vennelista di. Redigert: Denne tråden hører forresten hjemme i programvaredelen av forumet. Jeg flytter den dit. Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Høres ut som om de har lagt inn noe sikkerhetsprogramvare fra Acer (Acer eDataSecurity) under reprasjonen, som ikke lar MSN få kontakt med omverden. Avinstaller Acer eDataSecurity (på eget ansvar), så fungerer MSN. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Avinstaller Acer eDataSecurity (på eget ansvar) Det er nok lagt inn der for en grunn og har nok sin funksjon. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Avinstaller Acer eDataSecurity (på eget ansvar) Det er nok lagt inn der for en grunn og har nok sin funksjon. O, jeg tror jeg dropper det gamle MSn og nøyer meg med det FX greine... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Litt off-topic, men takk for Pidgin-tipset. Funker mye bedre enn vanlig live messenger. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Og Pidgin kjører på nesten hva som helst av hardware! Og mange protokoller samlet i ett program, ikke bare MSN's. Lenke til kommentar
mi_R16 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Er det mulig å spille minesveiperkamp med noen av disse andre chatteprogrammene? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hvordan kan man få Pidgin til å slutte å nevne hvem som skriver hva? Det står slik: Ola sier: HeiOla sier: Står til forresten? Per sier: Bra Per sier: men leksene er dønn kjedelige Jeg vil ha det slik: Ola sier: Hei Står til forresten? Per sier: Bra men leksene er dønn kjedelige Lurer også på hvordan man kan disable den skarpe pipelyden som kommer når man prøver å trykke tilbake-knappen uten at det er noe tekst i boksen du skriver i. Har prøvd å disable alle lyder, men det hjelper ikke. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg vil ha det slik: Ola sier: Hei Står til forresten? Per sier: Bra men leksene er dønn kjedelige Det har jeg faktisk aldri før tenkt på, eller sett på som et problem. Men jeg bruker å trykke CTRL+ENTER istedenfor kun ENTER. Da kan du skrive flere linjer på en «sending» og slipper å sende linje for linje. Håper det var dette du egentlig tenkte på. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Lurer også på hvordan man kan disable den skarpe pipelyden som kommer når man prøver å trykke tilbake-knappen uten at det er noe tekst i boksen du skriver i. Har prøvd å disable alle lyder, men det hjelper ikke. Hmm... her er det iallfall ingen lyder. Mulig at selve operativsystemet lager disse lydene (overstyrer Pidgin)? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) eDatasecurity er et acer program som brukes for å kryptere filer, denne er det helt trygt å fjerne... Edit: hvis du fjerner denne vil msn virke igjen... har prøvd det på MANGE maskiner Endret 17. november 2007 av trrunde Lenke til kommentar
hernil Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Lurer også på hvordan man kan disable den skarpe pipelyden som kommer når man prøver å trykke tilbake-knappen uten at det er noe tekst i boksen du skriver i. Har prøvd å disable alle lyder, men det hjelper ikke. den lyden får meg til å skvette ganske høyt noen ganger , har dessverre ikke funnet noen måte å fjerne den. den kom etter siste oppdatering. Simen1: er det hvordan fikk du det skinnet? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Simen1: er det hvordan fikk du det skinnet? Det er ikke mitt skinn, jeg har et annet. Bildene fant jeg på nett. Det er mulig det skinnet bare finnes når man bruker bestemte Linux-distroer. Jeg la heller ut de bildene jeg fant på nett enn å sensurere bort kontaktlista på min egen Pidgin. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 skjønner, har brukt pidgin en stund nå (på xp) og skulle gjerne brukt det skinnet, var jo riktig så fint og veldig "clean". jaja, får se om det ikke er mulig å få noe lignende på xp også. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Sånn ser min Pidgin ut i XP 32bit: Jeg bruker Royale Noir skinn i XP. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Lurer også på hvordan man kan disable den skarpe pipelyden som kommer når man prøver å trykke tilbake-knappen uten at det er noe tekst i boksen du skriver i. Har prøvd å disable alle lyder, men det hjelper ikke.Hvem som sier hva synes jeg selv er praktisk, men teit hvis det ikke går ann å slå av under preferenses / plugins Pipelyden du referer til bli lagd av PC-speakeren, og er den eneste grunnen til at jeg vurderer å droppe å bruke Pidgin. Hvilket program er det i ~2008 som sender lyder direkte til pc-speaker?? Nei, nesten så jeg ikke vil anbefale pidgin pga den "featuren"!! (Har heller ikke klart å slå av lyden.) Samme lyd kommer også om man prøver å sette spesialtegn over tegn som ikke skal ha det: ^~´` Lenke til kommentar
hernil Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) det som er rart er at den lyden kom først i siste oppdatering... får krysse fingrene på at den blir borte igjen til neste gang. Simen1: har du skinna xp eller er det bare pidgin? skulle gjerne hatt det sånn, mitt er så kjedelig. Endret 18. november 2007 av hernil Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Simen1: har du skinna xp eller er det bare pidgin? Bare XP. Du finner linken til skinnet nederst i det forrige innlegget mitt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Bare XP. Du finner linken til skinnet nederst i det forrige innlegget mitt. sorry, så ikke det før nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå