Gå til innhold

DVD ±R/RW

skarsk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Hva skal man kjøpe + eller - R/RW og hvorfor?

Tror det er enklere at du nevner hvilke behov du har for brenneren din, enn å nevne alle pros/cons for + eller - R/RW. :wink:

Det er ganske mange topics om akkurat dette i forumet, så et raskt søk vil hjelpe deg.

Har til nå ikke sett en dvd-brenner som ikke også brenner cd'er.

Lenke til kommentar

Joda, søkefunksjonen er i godt humør idag og gir 5019 treff tross begrensning av søk............

Jeg skal bruke DVD til sikkerhetskopiering av bilder og data, og har lest en eller annen plass at CD-kopiering finns bare på få DVD-brennere.

Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Vel.. det første du må tenke på er hva du skal bruke den til ja..

Sjekk hvilke formater DVD spilleren din (i stua) takler også kjøper du den formaten den takler. DVD spilleren min takler begge deler og jeg gikk for + ettersom disse platene er billigere å produsere og kommer til å bli billigere enn - platene. Prisen er nå lik men + plater vil komme 20-30% under - plater. Jeg fant derfor ingen grunn til å ikke kjøpe + brenner når jeg kjøpte meg DVD brenner i forrige uke.

Lenke til kommentar

Er jo forferdelig masse feilinformasjon i de postene der..

Hvis noen virkelig har leste om dette burde de kunne se at - er støttet av ca 2% mere enn +.. Har spilt av brente dvder (+) i over 10 spillere og enda ikke funnet en som ikke klarer å spille dem.. den ene spilleren hadde til og med problemer med akkurat samme filmen brent med -..

Lenke til kommentar

Tipper vi får se dvd-brennere til under en høvding allerede i år. Hvis de bare klarer å øke produksjonen nok til å holde følge med etterspørselen.

Lite-On har sagt at de vil støtte + standarden. Selv om chip-settet de bruker støtter begge standardene vil de bare støtte den ene for å slippe å betale lisensavgift for begge.

Lenke til kommentar

Lite-On har sagt at de vil støtte + standarden. Selv om chip-settet de bruker støtter begge standardene vil de bare støtte den ene for å slippe å betale lisensavgift for begge.

Vil det da være mulig å oppgradere firmware slik at man da har en combo-brenner? Hadde ikke vært dumt! :D

Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest før om fordeler ved -RW og +RW, så har jeg forstått det slik at la oss nå si at du brenner en DVD-RW plate med 2GB data, og du senere vil legge til 1GB til, da må du enten brenne dette til et nytt track på cd'en, eller kopiere alt som er på cd'en til hdd'en og legge til de 1GB med data du vil legge til, for så igjen å på nytt brenne alt på samme DVD-RW platen, noe jeg ville ha funnet tungvint, mens hvis du skulle gjort det samme på en DVD+RW plate, da kunne du bare brenne de 1GB dataene man ville legge til på samme track, dette kaller jeg effektivt og minst trøbbel, derfor ville jeg gått for en DVD+RW brenner i stedet for en DVD-RW brenner, men det beste er jo å kjøpe en som tar både +RW og -RW, noe jeg ville ha gjort.

(oops, WeeR hadde visst skrevet det samme som jeg forklarte.)

Lenke til kommentar

Dersom du har tenkt å ha brenneren i ganske lang tid fremover så bør du satse på en som tar begge format. Kjøp hvertfall ikke en som kun tar DVD-. DVD- standarden ser ut til å tape terreng hos produsentene, nå har også en av de aller beste CDbrenner produsentene, Plextor, valgt +.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...