19andr1 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har problemer med harddisken min og folk mener jeg må installere os på nytt, problemet er bare at jeg ikke har tatt backup, og jeg kommer ikke inn i windows. Hvis jeg setter XP pro. CD-en in og velger Installere Windows, installerer den kun windows da? og lar resten ligge der? Hvis ikke, er det noen som har forslag til hvordan gjøre dette? MVH Andreas Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Hvis du starter med Cd plata di, skal du få mulighet å ..installere Windows...eller å ..reparere Windows. Hvis du velger å reparere Windows, vil normalt ikke utføre noe endriger på dine instillinger eller filer. Metode 2: Installere Windows XP på nytt ved å starte datamaskinen fra CD-ROMen for Windows XP Endret 6. november 2007 av wiberos Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Hvis du starter med Cd plata di, skal du få mulighet å ..installere Windows...eller å ..reparere Windows. Hvis du velger å reparere Windows, vil normalt ikke utføre noe endriger på dine instillinger eller filer. Metode 2: Installere Windows XP på nytt ved å starte datamaskinen fra CD-ROMen for Windows XP Ok, så du mener at hvis jeg velger å....Installere windows på nytt, så ryker hele C-disken? Jeg har prøvd å reparer windows men det var så himla komplisert. Jeg fatta ikke hva du ville frem til med metode 2, forklar? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Etter du har startet med CDplate, du får mulighet å taste Enter for å Installere Windows eller å taste en Bokstav for Å reparere via recovery consol. Her taster du Enter. Deretter skal du komme videre til der hvor dine partitioner og windows installasjon vises fram, og hvor du velger hvor skal det installeres, dvc din C:\. Etter det skal du få meldning at Windows installasjon har oppdaget en c:\windows installasjon på disken din, og at du kan velge å Reparere den med å taste E, eller noe sånt. Her blir din Windows reparert. Reparasjon virker som om du installere Windows på nytt, men det gjør ikke det. Du vil finne alle instillinger og programer som det var. Hotfixes må installeres på nytt. Så jeg tror at du finner reparasjon som vanskelig, fordi du velger å reparere Windows via recovery consol og ikke etter reparasjon under metode 2. Så tast Enter første gang etter du har startet me4d CD plate, men se godt etter meldninger du får på skjermen etter det. Endret 7. november 2007 av wiberos Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Problemet er: Når jeg skal velge hvilken av diskene jeg vil at den skal reparere windows på, må jeg skrive inn admin passord. Problemet er bare at jeg aldri har hatt et passord. Hvordan kan jeg da skrive riktig passord?? EDIT: Jeg fant ut åssen jeg gjorde det på den andre måten, men når den holder på å reparere kommer det hele tiden opp, kan ikke slette denn filen. Jeg trykker esc for det står at det ikke hindrer opperasjonen i å fullføre. Men det kommer jo opp på alle filene, det ser ikke ut som den greier å slette noen ting? Endret 7. november 2007 av 19andr1 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Problemet er: Når jeg skal velge hvilken av diskene jeg vil at den skal reparere windows på, må jeg skrive inn admin passord. Problemet er bare at jeg aldri har hatt et passord. Hvordan kan jeg da skrive riktig passord?? EDIT: Jeg fant ut åssen jeg gjorde det på den andre måten, men når den holder på å reparere kommer det hele tiden opp, kan ikke slette denn filen. Jeg trykker esc for det står at det ikke hindrer opperasjonen i å fullføre. Men det kommer jo opp på alle filene, det ser ikke ut som den greier å slette noen ting? Det må være noe galt med disken din. Prøve igjen slik at du kommer til ...Problemet er bare at jeg aldri har hatt et passord. Hvordan kan jeg da skrive riktig passord??... dit. Du skal bare taste Enter...ikke skrive noe som helst. Og velg tall for den installasjon som du skal inn. Deretter skal du utføre: chkdsk c: /p en gang slik at du ser hvordan det går. Ingenting blir reparert. chkdsk c: /p /r med "r" skal den prøve å reparere hvis det er feil. Vedrørende feilmeldninger under reparasjon, så må du prøve igjen, slik at du bekrefter at det var på grunn eventuelle feil på disken og ikke noe annet. Det er bare å prøve. Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Ok, jeg prøvde igjen og denne gang gikk det problemfritt. Veldig snodig, men jeg klager ikke Tuusen takk for hjelpen! MVH Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå