Gå til innhold

Trenger hjelp til logo

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal lage en logo til et sportsklokkemerke som heter Sector.

Og jeg trenger hjelp til å lage en logo til dette merket.

Håper noen kan hjelpe meg med tips og råd om hvordan jeg kan lage en stillig logo i Photoshop CS2.

Logoen skal senere brukes i en annonse så den bør ikke være så alt for stor.

Jeg hadde sett for meg en enkel men stilfull logo som har et "sporty" utrykk.

Bare spør viss du lurer på noe.

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det kun er klokkemerke så kunne det vert beskrivende, om ikke annet, å fått med noen element som sees igjen i klokker. Det være visere etc.

En ting jeg kunne annbefalt deg i alle fall er at du lager dette i illustrator så du får det i vektorgrafikk så trenger du ikke tenke på størrelse om du skulle ved senere annledninger ville ha det i større format.

Lenke til kommentar

Brukte illustrator, om du fortsatt vil vite hvordan, spør meg, siden det virker som om du baserer deg på Photoshop(Noe du ikke bør når det gjelder designing av logo, men som du forsåvidt ikke trenger da dette er til privat bruk).

Fonten heter Chalet, koster $175 her.

Siden jeg regner med at du ikke har særlig lyst til å betale såpass mye for et så lite prosjekt, skal du få fonten med "Sector" i større oppløsning, hvis du vil gjøre det selv:

sectoraz5.th.png

EDIT: Thumbnailen er litt fucka, men bare trykk på den.

Endret av garanti
Lenke til kommentar
Brukte illustrator, om du fortsatt vil vite hvordan, spør meg, siden det virker som om du baserer deg på Photoshop(Noe du ikke bør når det gjelder designing av logo, men som du forsåvidt ikke trenger da dette er til privat bruk).

Fonten heter Chalet, koster $175 her.

Siden jeg regner med at du ikke har særlig lyst til å betale såpass mye for et så lite prosjekt, skal du få fonten med "Sector" i større oppløsning, hvis du vil gjøre det selv:

sectoraz5.th.png

EDIT: Thumbnailen er litt fucka, men bare trykk på den.

Det hadde vært greit å vite hvordan du gjore det i Photoshop siden det er en del av oppgaven(at jeg skal bruke Photoshop). Men takk for den logoen jeg får se etterhvert om jeg bruker den.

Lenke til kommentar

Faktisk så har lærerne sagt at vi skal bruke Photoshop.Jeg har ved mange anledninger stilt spørsmål til lærerne om hvorfor vi må bruke Photoshop,får aldri et skikkelig svar. Nå har jeg aldri jobbet med illustartor før så det betyr ikke så mye for meg.Men håper allikavel at noen greier å hjelpe meg

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Hehe, kan hjelpe deg selv om det er i Photoshop:

1: Velg Line-tool, og drag en linje. Finjusteringen gjøres senere.

2: Høyreklikk på linjelayeren -> Blending options -> Stroke, sett den til svart og dra i size-spaken til du er fornøyd

3: Bruk Control + T for å finjustere lengden og vinkelen

Repeter steg 1-3 for storeviseren, da kan du med fordel dra litt hardere på size-spaken denne gangen.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...