Feltherre Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hei Jeg skal lage en logo til et sportsklokkemerke som heter Sector. Og jeg trenger hjelp til å lage en logo til dette merket. Håper noen kan hjelpe meg med tips og råd om hvordan jeg kan lage en stillig logo i Photoshop CS2. Logoen skal senere brukes i en annonse så den bør ikke være så alt for stor. Jeg hadde sett for meg en enkel men stilfull logo som har et "sporty" utrykk. Bare spør viss du lurer på noe. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Om det kun er klokkemerke så kunne det vert beskrivende, om ikke annet, å fått med noen element som sees igjen i klokker. Det være visere etc. En ting jeg kunne annbefalt deg i alle fall er at du lager dette i illustrator så du får det i vektorgrafikk så trenger du ikke tenke på størrelse om du skulle ved senere annledninger ville ha det i større format. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Vel i første omgang så er det snakk om en logo og jeg vil gjerne ha en logo som kunne ha vært et skikkelig merke Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Er dette noe du får betalt for? Jeg har laget et forslag, men jeg legger det kun ut i et format som er ubrukelig her, da jeg ikke vil at noen andre skal få betalt for min jobb. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Legger ut et jeg og, men i lav størrelse, på samme grunnlag som Tee-Zee: EDIT: Korrupt bilde Endret 9. november 2007 av garanti Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Nei jeg får ikke betalt for dette et prosjekt mellom venner. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ok. Da formulerer jeg spørsmålet litt annerledes: Er dette en bedrift, og vil denne logoen blir brukt i markedsøyemed? Hvis ja: Jeg vil gjerne ha betalt en liten slant hvis de velger å bruke min. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Å,nei ,det vil ikke bli brukt i noen bedrift, bare til privat bruk. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Den var stillig men kan du fortelle meg hvordan du fikk til de viserne inne i "o"en.Vil prøve å få til dette i min egen logo.Og hvilken font brukte du? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Brukte illustrator, om du fortsatt vil vite hvordan, spør meg, siden det virker som om du baserer deg på Photoshop(Noe du ikke bør når det gjelder designing av logo, men som du forsåvidt ikke trenger da dette er til privat bruk). Fonten heter Chalet, koster $175 her. Siden jeg regner med at du ikke har særlig lyst til å betale såpass mye for et så lite prosjekt, skal du få fonten med "Sector" i større oppløsning, hvis du vil gjøre det selv: EDIT: Thumbnailen er litt fucka, men bare trykk på den. Endret 10. november 2007 av garanti Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Fonten heter Chalet, koster $175 Betalte du $175 for en... skrifttype? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Brukte illustrator, om du fortsatt vil vite hvordan, spør meg, siden det virker som om du baserer deg på Photoshop(Noe du ikke bør når det gjelder designing av logo, men som du forsåvidt ikke trenger da dette er til privat bruk). Fonten heter Chalet, koster $175 her. Siden jeg regner med at du ikke har særlig lyst til å betale såpass mye for et så lite prosjekt, skal du få fonten med "Sector" i større oppløsning, hvis du vil gjøre det selv: EDIT: Thumbnailen er litt fucka, men bare trykk på den. Det hadde vært greit å vite hvordan du gjore det i Photoshop siden det er en del av oppgaven(at jeg skal bruke Photoshop). Men takk for den logoen jeg får se etterhvert om jeg bruker den. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg haaper virkelig ikke at dette er MK paa vgs. Hvis de ber deg om aa lage en logo i PS, burde du sette et stort sporsmaalstegn ved laererne dine. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Faktisk så har lærerne sagt at vi skal bruke Photoshop.Jeg har ved mange anledninger stilt spørsmål til lærerne om hvorfor vi må bruke Photoshop,får aldri et skikkelig svar. Nå har jeg aldri jobbet med illustartor før så det betyr ikke så mye for meg.Men håper allikavel at noen greier å hjelpe meg Endret 10. november 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Men det er bare å bruke en font du syns passer, og legge inn et grafisk element som gjør at det minner om en klokke. Garantis forslag var veldig elegant. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Ja,det var det jeg og tenkte ,så lurte på om noen visste hvordan jeg fikk den viserne i "o"en,i photoshop. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hehe, kan hjelpe deg selv om det er i Photoshop: 1: Velg Line-tool, og drag en linje. Finjusteringen gjøres senere. 2: Høyreklikk på linjelayeren -> Blending options -> Stroke, sett den til svart og dra i size-spaken til du er fornøyd 3: Bruk Control + T for å finjustere lengden og vinkelen Repeter steg 1-3 for storeviseren, da kan du med fordel dra litt hardere på size-spaken denne gangen. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Takk for hjelpen,fikk det til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå