Gå til innhold

Dominator DDR2 8500 - Ikke stabilt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
som sagt så kjører jeg stabilt med memtest etter innstallering av minnevifte. jeg har evga 680i SLi og corsair dominator pc8500. try it and see for yourself :)

Kjøre du en 4gig sett? Viser til linken overpå... Ser ut som n680i tåler ikke 4gig med 1066..

 

Han fyre var anbefalt å sette den ned til 677Mhz :lol:

 

Ja p5n32.

 

Det er tilbud på ballitix 8500.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334571

forresten, hvor mangen runder med pass på memtest86+ med ditt oppsett?

Lenke til kommentar

Jepp, 4 GB. Jeg hadde som sagt drit masse problemer. Vista låste seg, spill hang seg opp. Ingenting funket. Etter masse lesing fant jeg en link med en som hadde installert vifta og da hadde alt løst seg. Gjore det samme og kjørte først memtest med to og to gb minne. Alt ok. Satt så i 4 GB pluss vifta på default settings (800mhz). Ingen problem igjen. Økte så hastigheten til 1066, 5-5-5-15 med 2.0v. Forsatt ingen problem i memtest eller låsing i spill. Hatt dette nå i ca en uke.

 

Tror memtest gikk i 4 timer. Gadd ikke lenger for jeg ville fortsette på Half-life 2 :)

Endret av kosteb00
Lenke til kommentar

Muligens OT, men har du satt opp 1,2V Ht til f.eks. 1,45V ?

Mitt "P5N32-E-SLI-PLUS" gadd ikke engang å kjøre en runde med Ortheos (eller noe der omkring mht CPU tester) på default (ikke noe OC på CPU / GPU) ;(

 

Dette fungerer nå glatt på OC CPU/GPU (vurder 1,5V dersom du skal klokke deg inn Ekstremt) Bare å prøve (ingen påvirkning mht. varme som jeg har erfart, men mye mere stabilitet). Dette virker , men aner ikke hvorfor ;)

 

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...