Gå til innhold

Lede en gymtime - forslag til øvelser?

Anbefalte innlegg

Hei! På torsdag skal jeg og en kompis lede en gymtime med klassen. Vi har tenkt å ha styrkeøvelser, og kjøre et program hvor kompisen min og jeg er foran klassen og demonstrerer øvelsene, så gjør klassen det samme. Armhevinger, sit-ups og diverse styrkeøvelser... men hvilke? :p

For å være ærlig så har ikke jeg så mye peiling på annet enn fotball og løping, intervalltrening og utholdenhetstrening ute. Det er derfor jeg spør dere, for å få tips. Noen spesielle øvelser som er gode? Noen spesielle serier vi bør kjøre, f.eks. 15 armhevinger og 20 push-ups, pause, så gjentakelse? Vet det blir litt for lett, men dere skjønner poenget.

Takker på forhånd for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg opp forskjellige øvelser der de bruker mest mulig kroppsvekt. DU kan foreksempel ha foskjellige "poster" og lage en styrke-sirkel eller stasjonstrening.

er mange fine øvelser her: www.coopersguns.com

Husk fengende musikk mens de pusher. Er veldig motiverende

Lenke til kommentar

Hahahaha, for en tilfeldighet! Jeg kom inn for å se om noen hadde skrevet noe om dette emnet.. Så finner jeg en fra torstad som spør om dette! Jeg går på Torstad jeg også ;)

Uansett. Slit dem ut med baseøvelser og bruk litt freesh musikk. La alle få blodsmak i munnen ;D

Får jeg spørre hvilke klasse du går i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...