Gå til innhold

Søker musikerutdanningen på niss, hovedinstrument = laptop..

Anbefalte innlegg

Vel det har seg slik at jeg har lyst til å studere på NISS Norsk Institutt for Studio og Scene.

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg vil.. Jeg sitter igjen med tre alternativer..

1. musiker - laptop

2 musiker - elgitar

3. lydteknisker - studioteknikk.

Jeg er rett og slett usikker på dette. Har spilt gitar i litt over 5 år nå og ser på meg selv som en relativt god gitarist. Jeg lager mye musikk selv og har spilt i flere band. jeg komponerer mye musikk selv, da i cubase og reason. har gjort dette litt kortere enn gitaren men lager mesteparten av musikken jeg spiller på denne måten. Lager mest musikk innenfor elektronikasjangeren med en smule rock.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gå lydteknikerlinja men etter å ha oppdaget at de har muligheten for å velge laptop som hovedinstrument ble jeg litt i tvil igjen. Jeg elsker jo å lage musikk, knote med ting på PC-en, bruke synthen min, bruke sampleren min. Men jeg vet ikke om jeg bør satse på dette.. Jeg kunne tenke meg om jeg ikke endte opp som stor stjerne å komponere musikk for f.eks. tv, spill osv. derfor tenkte jeg laptoptingsen kunne vært noe for meg..

Men jeg vet jo ikke helt hva det går ut på. Noen som har noen tanker rundt dette her? Noen som kjenner noen, som kjenner noen, som kjenner noen som har vært borti NISS og kanskje tilgomed laptoputdanningen?

Ah jeg hater å ikke vite hva jeg vil..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å ta utdanningen på en offentlig høyskole/universitet enn NISS. Om jeg ikke tar feil er ikke kursene til NISS godkjent på den måten av du ikke får studiepoeng for kursene. Heller vet jeg ikke hva arbeidsgivere tenker og tror om NISS sine kurs, så det er kanskje litt risikabelt å bruke en masse penger på NISS på å kanskje bli arbeidsledig. Istedet kan du få en godkjent 3-årig bachelorgrad eller 5-årig mastergrad helt gratis på en offentlig skole, eksempelvis ved NTNU: Musikkteknologi. Her får du et godt teoretisk grunnlag, men også veldig stor bredde i utdanningen din slik at du får 'flere ben å stå på'.

"Ulempen" med musikkteknologi ved NTNU er at det er ganske høye poenggrenser slik at det ikke er like enkelt å komme seg inn der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...