Gå til innhold

HP Dv9000 - Hjelp til operativsystem/drivere

Mauro

Anbefalte innlegg

Hei,

I dag fikk jeg en HP dv9000. Tingen er at den er oppgradert til Vista noe jeg liker dårlig. (sirrup OS). PC-en ble levert med Windows Mediacenter, men det fulgte ikke med CD-er. Alt lå på backup disken etter det jeg forsto.

Er det noen som vet om det går ann å få nedgradert igjen? Eller om jeg installerer xp fra en annen cdplate, om det er mulig å finne alle driverene jeg trenger, å om jeg da må/burde fjerne backup disken.

Skulle gjerne hatt mediacenter, eller xp på den backupdisken, i og med at den installerer alle drivere å programmer i samme slengen da.

Noen som kan hjelpe meg litt? What do I do ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger driver til sata/ahci, last ned driver hos hp.

Eller du kan sette sata til ide mode i bios men da vil du ikke få samme hastighet som hvis du bruke ahci kontrolleren.

Det er jo snakk om en bærbar pc. Hva skal jeg da med en sata driver ?

Lenke til kommentar
Vet at det er snakk om bærbar, jeg har daglig service på disse maskinene.

Sata driver trenger du for å få kontakt med harddisken.

Håper dette hjalp.

Skal jeg installere det på PC-en, eller brenne på en cd? Skjønner ikke helt...

Jeg har jo kontakt med harddisken, men bare ikke når jeg booter med Xp plata.

Lenke til kommentar

Riktig, for å få kontakt med harddisken når du booter fra xp plata trenger du ahci driver eller du kan gjøre det enkle å forandre sata mode i bios.

Drivern laster du da ned fra hp sine sider og legger disse på en floppy og velger F6 under reinstall.

Det beste er nok å bruke nlite for å legge drivern direkte på plata siden noen av hp sine modeller ikke vil kunne ta floppy driveren.

Hvilken 9000 serie har du ? - står under maskina..feks 9005eu osv

Lenke til kommentar
Riktig, for å få kontakt med harddisken når du booter fra xp plata trenger du ahci driver eller du kan gjøre det enkle å forandre sata mode i bios.

Drivern laster du da ned fra hp sine sider og legger disse på en floppy og velger F6 under reinstall.

Det beste er nok å bruke nlite for å legge drivern direkte på plata siden noen av hp sine modeller ikke vil kunne ta floppy driveren.

Hvilken 9000 serie har du ? - står under maskina..feks 9005eu osv

Jeg har 9060ea eller noe. Det er ikke floppy på den. :)

Men fikk det til, ved å gjøre det du sa i BIOS. Følte meg som en idiot da det var så lett. :)

Men mange takk! Hehe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...