Gå til innhold

Pro Evolution Soccer 2008 eller Fifa 08?

HowCome

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe nytt fotballspill til XBOX 360, men er usikker mellom disse to spillene. Spør derfor:

1. Hvilket har den beste grafikken?

2. Et av spillene som inneholder Tippeligaen eller norske lag?

3. Hvilket spill har den beste fysikken, flest valg mtp. dribling og skuddvalg, og mest realistiske bevegelser?

4. Beste intelligens? Et av spillene hvor medspillerne roter mye med ballen?

5. Et lag som har mange spesielle turneringer?

6. Hvilket spill er best å spille online med? Eller motsatt også - hvilket er best på offline?

Og totalt - hvilket liker dere best? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Grafikken i FIFA er nok best. Ansiktene ser dog mye bedre ut på PES.

2. FIFA inneholder hele Tippeligaen, fullt lisensiert. PES har kun Rosenborg.

3. Vil nok si at PES slår FIFA akkurat her. Er dog mange finter på FIFA, men det finnes også et godt antall finter på PES. Disse er vanskeligere å få til, etter min mening.

4. Vil si at PES kommer hakket foran her også. Konami har mekket sammen noe som heter Team Vision som gjør at motstanderne er smartere, og at de lærer av sine feil. Angriper du på samme måte gang på gang, vil motspillerne skjønne taktikken din og gjøre det vanskeligere for deg akkurat der.

5. Et lag som har mange forskjellige turneringer? Vet ikke helt hva du mener med det her, men begge spillene har iallfall nok av forskjellige turneringer.

6. FIFA er for øyeblikket klart best online. Flyter veldig bra, etter mine erfaringer. PES lagger noe forferdelig online, men Konami jobber med saken as we speak, og en patch/update kommer snart. Offline fungerer som regel veldig fint på begge spillene.

Har begge, og ender til slutt opp med PES som min favoritt. Men det skal sies at begge spillene er veldig gode.

Lenke til kommentar

Takk for meget gode svar, det settes pris på!

Men i testen til Gamer.no så står det:

Serie A, Primera Division og nederlandsk æresdivisjon

Betyr dette at det å spille f.eks engelsk og tysk fotballiga vil bli utelukket? Hvis det er tilfellet, så er PES uaktuelt. Jeg ønsker å spille mine favorittlag :thumbup:

Lenke til kommentar
Takk for meget gode svar, det settes pris på!

Men i testen til Gamer.no så står det:

Serie A, Primera Division og nederlandsk æresdivisjon

Betyr dette at det å spille f.eks engelsk og tysk fotballiga vil bli utelukket? Hvis det er tilfellet, så er PES uaktuelt. Jeg ønsker å spille mine favorittlag :thumbup:

Det er kun de tre ligaene som har FULL lisens. I Premier League (England) så har kun Newcastle United og Tottenham Hotspurs full lisens. Liverpool heter f.eks. Merseyside Red osv. Lagene har disse fantasinavnene, mens spillerne har "ekte" navn.

Er også enig med de ovenfor her at PES har den klart beste fysikkmotoren, og det er til tider helt fantastisk å spille PES 2008. Men jeg føler at jeg spiller et halvferdig spill noen ganger. Det som skjer ute på banen er helt fantastisk bra, men så fort kampen er avsluttet så føler jeg at vi er tilbake til commodore-alderen hva gjelder menysystemet og rammen rundt laget ditt.

Spørsmålet jeg stiller meg selv; Hvorfor kan ingen spytte inn noen millioner til Konami slik at PES får en like fin innpakning som FIFA? Med full lisens og alt det "pene" FIFA har, så hadde PES knust all konkurranse. Men slik det er i dag ender i hvert fall jeg opp med å kjøpe begge spillene. Kanskje EA en dag kjøper opp Konami og "stjeler" fysikken fra PES...

Lenke til kommentar

1. Hvilket har den beste grafikken?

- Fifa

2. Et av spillene som inneholder Tippeligaen eller norske lag?

- Fifa

3. Hvilket spill har den beste fysikken, flest valg mtp. dribling og skuddvalg, og mest realistiske bevegelser?

- Pes

4. Beste intelligens? Et av spillene hvor medspillerne roter mye med ballen?

- Pes

5. Et lag som har mange spesielle turneringer?

- ??

6. Hvilket spill er best å spille online med? Eller motsatt også - hvilket er best på offline?

- Fifa online.

FIFA 3-2 PES

Prøv begge demoene på XBLM...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...