petterpann Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Har akkurat fått bredbånd via ICE AS. Måten det fungerer på er at jeg kobler til et USB-modem i PC-en jeg ønsker Internett på. Jeg har veldig lyst å dele nettet med en annen PC i samme hus, men problemet er at jeg kun har et USB-modem. Kjøpte derfor en krysset TP-kabel på Expert for å dele nettet med den andre maskinen. Det funker, men den detter konstant ut av Internett. Finnes det løsninger på å fikse dette? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Har ikke prøvd det ut selv, men man må lage en nettverksbro mellom tilkoblingene. Tror ikke man skal trenge krysset kabel heller Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Hvordan skal jeg ellers klare å dele nettverket med en annen PC? Uten samme USB-modem på den andre PC-en vil den ikke klare å fange opp signalene. Jeg greier å dele Internett med den andre PC-en, men det fungerer svært utstabilt. Løsninger, folkens? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hvordan skal jeg ellers klare å dele nettverket med en annen PC? Altså. Når jeg sier uten kryssa kabel mener jeg med en standard "rett" tp-kabel Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Ok, da så. Tror ikke det vil ha noe forskjell om jeg bytter kabel uansett. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Når du sier: Det funker, men den detter konstant ut av Internett. Hva er det helt konkret du mener? Er det ICE-tilkoblingen som går ned? Er det linken mellom de to PC-ene som går ned? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Når du sier:Det funker, men den detter konstant ut av Internett. Hva er det helt konkret du mener? Er det ICE-tilkoblingen som går ned? Er det linken mellom de to PC-ene som går ned? På PC-en ICE USB-modemet er montert på får jeg greit nett. Men PC-en jeg ønsker å DELE nettet på funker utstabilt med internett. Faller hele tiden ut av nettet på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå