DoktorBacon Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Synes også det er rart å anbefale en film som ikke har noe som helst med dette temaet å gjøre. Og ja, jeg er sjeleglad for at de ikke viste flashbacks fra livet i gamledager. Det ville ta vekk all mystikken filmen hadde. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hva er så rart med det?... Filmene har en viss likhet når det gjelder utførelsen. Temaet trenger vel ikke være lik uansett. Men siden dere ikke liker anbefalinger, så skal jeg la være. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Du sier dette er en drittfilm, før du anbefaler en annen film som ikke har noe med denne filmens tema (det er jo tross alt historien som fascinerer folk her). Så ja, finner det litt rart. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Greit da anbefaler jeg "Dogma" da siden du absolutt vil at jeg skal anbefale en film innen samme tema. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Har kikket gjennom tråden, og denne filmen er på vei hit as we speak. Gleder meg til å legge meg på sofaen for å nyte en (forhåpentligvis) god "lydbok". Har allerede mange bilder i hodet om hva jeg kan forvente, men jeg har på følelsen at jeg bommer kraftig på det. edit: Da var filmen sett to ganger de siste 6 timene, og jeg må si at denne filmen var knallspennende. Kan ikke annet enn å anbefale denne filmen til alle. PS! Det er virkelig ikke vanskelig å henge med i filmen uten undertekst heller. Dialogen er helt basic. Endret 21. februar 2008 av kimaasen Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Så filmen igår og ble veldig imponert. Var som å lese en bok...da fantasien laget bilder som en ellers ikke opplever i en film. Meget meget spesiel film men en klar favoritt i min bok Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Greit da anbefaler jeg "Dogma" da siden du absolutt vil at jeg skal anbefale en film innen samme tema. Dogma er jo egentlig mer et spark mot Kristene Ekstremister Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det er jo også The man from earth også. Er ganske så antikristen film. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Det er jo også The man from earth også. Er ganske så antikristen film. egentlig ikke.. er ikke hva filmen handler om.. er bare en av historiene han forteller.. det meste av filmen går på helt forsjellige ting.. alt med kristendommen tar jo sted på 10 minutter eller no Lenke til kommentar
Seeders Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 var ikke han jesus ifølge han selv Lenke til kommentar
foffle Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jo. Det intrykket kan man lett få. Om det ble bekreftet er meg litt usikkert. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 jaja, men det var jo masse i bibelen som han sa at var tull. Dette strider jo imot de kristne. Derfor synes jeg filmen er antikristen. Men nå gidder jeg ikke å diskutere det mer. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Så all kritikk av kristendommen er regnet som antikristen oppførsel. Hans eneste poeng var at bibelen over de siste 1600 årene (var det ikke da den oppsto?) hadde blitt forandret og tilpasset den tiden den. Et valid poeng som t.o.m. kristenfundamentalisten i filmen måtte godta. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Så all kritikk av kristendommen er regnet som antikristen oppførsel. Hans eneste poeng var at bibelen over de siste 1600 årene (var det ikke da den oppsto?) hadde blitt forandret og tilpasset den tiden den. Et valid poeng som t.o.m. kristenfundamentalisten i filmen måtte godta. Bibelskriftene ble påbegynt temmelig raskt etter at jesus ble lei av å være død. (Jesus ble født ca 5 år før seg selv så år 30 burde vel være et greit anslag på når diverse skrifter dukket opp?) Bibel betyr jo bare "bøker" eller "boksamling". On topic: Det er vel bare måten religion generelt blir brukt han stiller spørsmål ved? Ikke noe direkte kritikk av kirstendommen etter mitt syn. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 var ikke han jesus ifølge han selv Spoilertag er fint. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 han var ikke jesus.. han var john .. som var jesus men filmen er ikke antikristen. den er like antikristen som dogma er pro-satanisme. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Bibelskriftene ble påbegynt temmelig raskt etter at jesus ble lei av å være død. (Jesus ble født ca 5 år før seg selv så år 30 burde vel være et greit anslag på når diverse skrifter dukket opp?) Bibel betyr jo bare "bøker" eller "boksamling". Riktig at bøkene/brevene/o.l. tidlige ble skrevet ned, men samlingen, altså selve bibelen, ble ikke samlet/redigert før 400-tallet. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 det er kun EN! av bibel skriftene som ble skrevet av noen som KAN! have vert ilive når "jesus" levde.. reten ble skrevet opp til 300år etter Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Takk for den, det var noe slik jeg også hadde forståtte som. Du kan bare tenke de hvor mye historiene har endret seg etter å ha levd minst 10 generasjoner på folkemunnet. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg så "The Man From Earth" nå for fem minutter siden, og synes den var kjempebra Men man må nok ha evnen til å forestille seg ting og tang, altså evnen til å leve seg inn i en fortalt historie. Kanskje bittelitt brå slutt, noen løse tråder (f.eks. han som stoppet bilen langs veien da politiet kom) men ellers var det vel ganske greit. Hadde vært noe spesielt å lage en stor greie ut av slutten siden resten av filmen var så vag og diffus hva angår "bevis" for historien osv. Så jeg synes det hele hang bra sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå