Gå til innhold

Verste by du har vært i?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange som ikke liker Oslo på grunn av tiggere, men det finnes da så utrolig mye mer ved denne byen! Hva med Frognerparken, små gater med morsomme butikker, Spikersuppa, slottet, Karl Johan, Aker brygge der man kan sitte og spise is, alle slags typer mennesker, Nasjonaltheateret osv osv

Lenke til kommentar
1.Oslo er skittent

2.Oslo har kjipe folk

3.Oslo trur Oslo = Norge

Det var mine saklege argument i denne omgangen.

1. Oslo er en stor by, og det finnes mange steder som ikke er så "skitne"

2. Jasså? Har du virkelig møtt alle? Og hva gjør Oslofolk så utrolig mye kjipere enn alle andre?

2. Som sagt finnes det overlegne folk over alt.

Har du egentlig vært mye i Oslo? Siden du hater byen så mye. Jeg synes Oslo er en koselig by, men noen steder er også helt forferdelige. Det finnes så mye forskjellig, og det er det ejg liker ved Oslo. Det er værre med småbyer hvor man blir stengt ute for å være annerledes.

På vestlandet synes jeg Bergen er den beste byen for de har så søt dialekt. Gutter med bergensdialekt... :love:

Lenke til kommentar
1. Oslo er en stor by, og det finnes mange steder som ikke er så "skitne"

Sikkert sant det, men inntrykket ein får av Oslo reint umiddelbart er at byen stinks.

2. Jasså? Har du virkelig møtt alle? Og hva gjør Oslofolk så utrolig mye kjipere enn alle andre?

Nei eg har ikkje møtt alle (doohh). Poenget er at Oslofolk er eit kvalmt folkeslag som hevar seg over bygdefolk etc. Dette trur eg ikkje du greier å motbevise, så let it go.

3. Som sagt finnes det overlegne folk over alt.

Vel og bra, men Oslo kokar over av slike folk. Altså hør her, som student (dog ikkje i Oslo) har eg møtt ein god del folk gjennom gruppearbeid, seminar, studentarrangement, helgefylla etc. Inntrykket eg sit att med er at Oslofolk og austlendingar generelt sett er høge på pæra, ignorante, sjølvopptatte, nedlatande mot utkantsnoreg og til sjuande og sist komplette rasshøl heile gjengen. Det finst unntak, men det er ikkje mange.

Har du egentlig vært mye i Oslo? Siden du hater byen så mye?

Ja det har eg.

På vestlandet synes jeg Bergen er den beste byen for de har så søt dialekt. Gutter med bergensdialekt...

Synd! Bur der, men har ikkje dialekta! :p

Lenke til kommentar

Helt enig med Aces, og grunnen til at jeg skrev opp Bergen i denne tråden var på grunn av folkene.

Bergensere er jo selve definisjonen på ignorante, overlegne og selvopptatte mennesker. Når de selv "mener" at Bergen må ut av Norge, så sier vel det sitt.

Lenke til kommentar
Interrailet til Spania for en 8-9 år siden, og blant byene vi var innom, var Paris et skikkelig høl. De få menneskene man faktisk kunne kommunisere med var frekke og nesevise, restaurantene vi var innom serverte enten feil eller kald mat, og hotellet var skittent. Var veldig glad da vi reiste videre.

Ellers er jo Oslo høyt på listen. Skitten betongby med ekle østlendinger. Grøss.

Franske myndigheter har drevet kampanje overfor hotell- og restaurantnæringen i landet. Ja, i forhold til de som driver innen turisme generelt. Sur og arrogant betjening, hoteller av svært varierende kvalitet i forhold til hva de reklamerer med/er klassifisert for er noen av problemene.

Dessverre er holdningen at "slik har det alltid vært", og viljen til å skjerpe seg har ikke vært så veldig sprek.

Jeg har kun vært i Frankrike to ganger, og var godt fornøyd.

Første gang var sommeren 1981 på Residence Semard i Paris. Det var et enkelt men greit hotell, og Paris var... Paris. Litt av en by!

Andre gang var i april 2005, i Coulommiers, en liten by i departementet Seine et Marne, 60 km øst for Paris.. Vi bodde på Hotel L'Ours. Enkelt, men greit, og hyggelig eier og betjening. Oppholdet var vellykket på alle måter.

I Coulommiers var vi gjester i forbindelse med et skolebesøk, og hadde derfor franskmenn med oss. De var meget hyggelige, men enkelte av dem kunne/ville ikke snakke engelsk. Men dersom jeg prøvde litt skolefransk, ble de veldig glade.

Det er tydeligvis et pluss å kunne snakke fransk, eller i alle fall forsøke, for franskmennene er kjent for å være sære på det området, spesielt overfor engelsk.

Lenke til kommentar
Om du prøver deg på et par franske ord, så viser plutselig franskmennene en helt annen respekt for deg.

De liker ikke å tape ansikt og er klar over at om de kan litt engelsk så er den elendig. Om du først dummer deg ut med å stottre litt på fransk så prøver de engelsken sin. Starter du derimot straks med Oxford-engelsk så orker de ikke bry seg.

Er helt enig med deg!

Når jeg er ute og reiser, prøver jeg alltid å lære meg noen faste uttrykk på det lokale språket, og det slår alltid godt an. Det oppfattes som at man viser respekt for språket, ikke minst i Frankrike. Franskmennene deler turistene inn i tre klasser. De som kan fransk, de som prøver å bruke fransk, og de som ikke prøver. Man behandles gjerne deretter. Spesielt i Normandie er engelsk tabu. Har noe med krigen å gjøre, selv om englendere og amerikanere var allierte.

Første gang jeg var i Frankrike, prøvde jeg meg på engelsk, og det var ikke så vellykket. Så husket jeg plutselig på at jeg faktisk hadde hatt tre år med fransk på gymnaset, og at den fransken sikkert kunne brukes til noe, spesielt i Frankrike. Det hjalp betraktelig på humøret og goodwill'en til de innfødte. Jeg kom meg i alle fall i kategorien "de som prøver å snakke fransk". Det merka jeg fort.

Jeg er veldig språkinteressert, og liker å prøve noe annet enn "bare" engelsk. At folk viser glede over at man prøver på deres språk, er jo gøy" Var ganske kry av meg selv da jeg klarte å kjøpe sko i byen Nitra i Slovakia, ved å knote litt på slovakisk. Jeg kom ut av butikken med sko og et stort smil om munnen. Og da jeg skulle feire skokjøpet et par timer senere, visste jeg at jeg kunne si "Velké pivo", og så satt jeg med et stort glass øl i hånda, i et land de virkelig lager godt øl!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Helt enig med Aces, og grunnen til at jeg skrev opp Bergen i denne tråden var på grunn av folkene.

Bergensere er jo selve definisjonen på ignorante, overlegne og selvopptatte mennesker. Når de selv "mener" at Bergen må ut av Norge, så sier vel det sitt.

Hvordan kan du være enig med Aces når hun argumenterer for at man ikke skal dømme en hel by over noe man har fått dårlig inntrykk av?

Tipper du har møtt alle bergensere.

Bergen ut av Norge? Selvfølgelig.

Edit:

Bergen er ganske ille det og.

Forklar, Frigata. Hva er det som er så ille? Alle de slemme, arrogante folkene med skummel skarre-r?

Endret av Lurvefranzen
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er dette værste by DU har vært i, og jeg kan ikke bestemme hva du synes. Men alikevel synes jeg du er veldig rask til å dømme.

Klart at når såpass mange missliker Oslo er det jo noe med den.

Såklart det er Norges hovedstad, så klart den har mye kultur og serverdigheter, men likevel ikke noe som helst koselig, Bergen er en koselig by, Aalesund er en kosleig by, men Oslo er ikke blant de koelige, men som sagt den har gode sider den også, flotte bygårder slikt, men syntes de bygger så mye stygge byggninger i byen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...