Oozytes Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) ok har et lite problem med et bilde jeg driver å tukler med... prøver å sette på handen min på hodet til kompissen min...mn ser ikke realistisk ut pga den "døde fargen" og spredte pixler elns... noen som har jort noe lignende før og har et par tips om hva jeg bør gjøre for å få det mer realistisk? takker... Endret 6. november 2007 av Oozytes Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ved fotomanipulasjon er riktig valg av kildemateriale 90% av arbeidet. I ditt tilfelle er hånden langt mer uskarp en objektet du skal manipulere den inn på, noe som vil by på problemer. Du bør generelt sett prøve å unngå å bruke bilder som er av en slik karakter at det er vanskelig å reversere "problemet" de innehar, mer spesifikt tenker jeg da på bilder med lav oppløsning, som inneholder artefakter/støy på grunn av komprimering eller andre årsaker, eller som er ute av fokus eller mangler skarphet slik som i ditt tilfelle. For å få dette til å bli mer virkelighetsnært ville jeg prøvd å gjenskape samme karakter på hånden som i resten av ansiktet; legg merke til hvordan strukturen nesten er litt malerisk. Steg to ville vert å justere fargene slik at hånden får dempet den dominerende rødtonen som skiller den fra ansiktet. Steg tre blir i så måte å få lyset til å stemme overens med begge elementene, noe som nok er den største utfordringen du står ovenfor. Litt skarpere kanter som deler likhetstrekk med hodet mot bakgrunnen samt en liten forflytning av hånden vil på sin side også øke troverdigheten. Legg uansett merke til hvordan hånden holdes, hadde den vert i kontakt med hodet ville den ikke hat en slik form, de bakre fingrene ville syntes bedre og krumningen ville vert slakere. For å få et godt resultat ville jeg nok brukt tiden på nytt kildemateriale istedenfor i ditt foretrukne bildebehandlingsprogram. Lenke til kommentar
Oozytes Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Takk for svar både hodet og handen er tatt av meg med samme kamera på forskjellig tidspunkt\sted. handen er uklar pga et desperat forsøk på å få den lik ansiktet (ble kansje litt formye av det gode) har tenkt litt på den krummingen av handen å prøvd å finjustert den med liqify "...ville jeg prøvd å gjenskape samme karakter på hånden som i resten av ansiktet" Ja det var vel det spørsmåle mitt gjekk ut på...litt dårlig forklart kansje:P kunne du definert "malerisk" for meg? når jeg tok bilde av handen min, så tok jeg det i løse luften...kan kansje få noen til å stå model for meg, slik jeg kan ta et nytt bilde med handen min på et hode... men det med lyse? noen forslag der? det jeg var mest oppgitt over var vel en slags forskjell på oppløsningen som jeg ikke fekk til å klone over frå ansiktet til handen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå